Daar veeg ik mijn achterwerk mee af!

20140411-094040.jpg

Ik heb geen diarree, maar zit wel regelmatig verstopt door de bijwerkingen van mijn chemo. Ik heb onlangs een snelheidsbekeuring gekregen, maar omdat ik mijn borsten niet meer heb kan ik ze ook niet gebruiken om er onder uit te komen. Ik zit nooit zonder tampons, want ik word nooit meer ongesteld, omdat mijn eierstokken er uit moesten. Voetschimmel heb ik wel een paar keer gehad, door een verminderde weerstand, evenals mondschimmel. Geil ben ik zelden, want de overgang heeft mijn libido flink beschadigd. Sokken draag ik alleen als het echt niet anders kan, omdat ik geen schoenen verdraag, maar ik veeg mijn achterwerk wel af met onzinnige statussen. Als prostituee zou ik snel blut zijn, want zonder libido, aantrekkingskracht en borsten, is het lastig jezelf in de markt te zetten. Het ontbreken van mijn eierstokken is daarentegen wel een pluspunt, want ongewenst zwanger worden zit er niet meer in. Ik ben al jaren verliefd op dezelfde man, maar ben dagelijks bang hem te verliezen of achter te laten. Zonder bh ben ik plat. Ik haat mijn ex. Mijn geaardheid verberg ik niet en ik snap totaal niet wat dat met ziek zijn te maken heeft. Als ik zwanger zou zijn, zou dat niet ‘to good to be true’ zijn, maar wereldnieuws. Ik zou blij zijn met een winnend kraslot, maar ik droom eerder van een goede gezondheid. In de afgelopen vijf jaar ben ik belazerd en bedonderd door mijn lichaam, maar niet door de man waar ik van houd.

Alles hierboven heb ik niet, maar ik heb wel kanker. Ik heb uitgezaaide borstkanker en een beperkte levensverwachting. Het zou geweldig zijn als de zoektocht naar een geneesmiddel wordt gesponsord door jouw status, maar ik lees onzin en geen financiële bijdrage of toegevoegde waarde in de mededeling dat jij last hebt van een voetschimmel.

Wil je echt graag mensen bewust maken van de gevolgen van (borst)kanker? Deel dan dit bericht of doe gewoon een bijdrage aan onderzoek. Controleer je borsten regelmatig en neem kanker serieus, want kanker is geen spelletje. Doe iets voor iemand die getroffen is door kanker en houd alsjeblieft voor je wat je van plan bent te gebruiken als je onverhoopt zonder wc papier komt te zitten…

Bron: Hoaxwijzer

217 Reacties op “Daar veeg ik mijn achterwerk mee af!

  1. Sterk karakter, helaas is er een kanker soort waartegen vechten zinloos is…SNUC. sino nasal undifferentiated carcinoma
    Onze dochter , 44 jaar , altijd gezond , in negen maanden was het over !

    p.s. In de USA (300 miljoen inwoners) 132 gevallen bekend

  2. Geweldig wat je hebt geschreven Femke, super! Ik ben het helemaal met jou eens en stoor mij ook vreselijk aan dit soort kinderachtige onzinstatussen waarbij je vooral aan niemand (en al helemaal je man niet!) mag vertellen waar het om gaat. Hoe dom kun je zijn….zucht… mijn oom kreeg borstkanker (en is overleden), zijn dochters werden gecontroleerd, 1 had er het BRCA2gen en ik was als nicht ook de gelukkige. 40x ziekenhuisbezoek en 5 operaties verder in 1 jaar ben ik nog niet klaar. En ja, dit soort statussen maken mij ziedend. Ik maak er dan ook altijd een eind aan door te ‘verklappen’ wat voor spelletje ze aan het spelen zijn. Want als je het niemand mag vertellen hoe vestig je dan de aandacht op borstkanker? Zijn er daardoor meer vrouwen die zichzelf maandelijks gaan controleren?? Nou? Ik las ergens dat er in Femke’s verhaal veel boosheid zat, ik denk dat men het in mijn verhaal ook wel kan vinden. Niets is zo erg als opeens als jongetje door het leven te gaan en een paar tieten terug te krijgen die de naam nog niet eens verdienen. Weg sexy boobs, keiharde knollen krijg je terug. En ik vergeet de vervroegde overgang nog ff, dames kom er gewoon voor uit, steun wat je kunt en controleer jezelf! Femke, ik wens jou en jouw familie heel veel sterkte in jullie strijd, ik ben blij dat ik jouw verhaal tegen kwam, uit het hart geschreven en heb veel respect hiervoor. X

  3. Vergeet ik helemaal te zeggen dat ik je veel liefde en mooie momenten toewens in de tijd die je nog rest. En dat dit nog een lange tijd moge zijn.

  4. Jammer dat deze mevrouw door haar eigen leed de waarde van andermans (goed bedoelde) zienswijze omtrent (ludieke) facebook-acties niet kan waarderen. Is het niet immers zo dat iedere actie aangaande borstkanker, smaakvol of niet, er toe bijdraagt dat deze vreselijke ziekte in het daglicht wordt gesteld? Smaken verschillen, leed ook. #EigenLeedEerst

    • Geachte heer Steenhoek, uw reactie verraad dat u het stuk niet juist heeft gelezen. Hoevaak heeft u na betrokken te raken bij zo’n “spelletje” op facebook uw borsten gecontroleerd? (Borst) kanker is een vreselijk agressieve ziekte en de statussen op facebook leveren geen oplossing, niet meer ontdekkingen van tumoren en ook zeker niet meer aandacht voor… het enige resultaat is dat je op geen enkele status durft te reageren en ja, zodra u door de molen gaat na ontdekking van tumoren, zijn de verschrikkelijk bedachte statussen een doorn in het oog…

    • Dat schoot mij ook meteen door het hoofd. Gun mensen hun naïviteit, laat elkaar in waarde. Wees blij dat nog steeds niet iedereen ten volle beseft hoe heftig kanker is, dat nog niet iedereen getekend is door deze ziekte.

      Heel veel sterkte!

    • Ik begrijp die mevrouw, maar inderdaad het is goed bedoeld en doet niemand kwaad, Af en toe een knipoog in het leven is positief bedoeld. en mensen aan een glimlach helpen vind ik een goed medicijn om mee te beginnen.

  5. Ik leef echt met je mee, maar mijn moeder is 3 jaar geleden overleden aan botkanker en zij kon zulke acties wel waarderen. Al was het maar om mensen bewust te maken en daardoor een keus hadden om te steunen/doneren. Jammer dat er zo negatief over wordt gedaan!

  6. Een mogelijkheid: doe een search “cancer and baking soda” op internet. Baking soda is natriumbicarbonaat. Kijk naar de baking soda waarin geen Al zit. Sterkte toegewenst.

  7. Er is altijd geweten wat kanker is en waar het vandaan komt en hoe dit te bestrijden. Zie kankerresearcher en mensendokter Siegfried Bok …cancer its like economie en leer ook van hem dat borstonderzoek een ware doodsteek is voor vrouwen die de ziekte blijken te hebben. Door het pletten van de borst tijdens dit onderzoek wordt de kanker uitgezaaid …google Siegfried Bok…

    • Jeutje! Dank voor deze informatie. Schrik me rot.

      Maar waren ze niet met ander type onderzoek aan het testen? Opschieten heren/dames medici!

      • waarom iets onderzoeken wat men al weet ?
        zoiets kan enkel gebeuren uit winstoogmerk en toont tevens aan dat men met bedriegers van doen heeft hoe je het ook went of keert.
        Misschien moest ik u eens iets meer vertellen over onze cultuur.
        Deze is in de eerste plaats gestaafd op handel en de overheid is in de eerste plaats ook een handelsonderneming en zelfs een private handelsonderneming voortgevloeid uit de VOC. strictly business dus zonder enig gevoel voor mensen. De VOC was een scheepvaartmaatschappij en hun handelsschepen hadden hoofdletter ofwel handelsnamen gelijk nu alle handelsnamen hoofdletter of hoofdletter zijn.
        Hoofdletternamen werden vroeger door de romeinen gebruikt om slaven mee aan te duiden dit heette DIMINUTIO CAPITIS MAXIMUS wat slaaf zonder enige rechten en bezittingen betekende. Dit systeem wordt nu nog steeds gevoerd door de staat zie uw belastingaanslagen en de namen op de registratie en identiteitsbewijzen. Dit zijn allemaal handelsnamen welke auteursrechtelijk eigendom zijn van de staat die gewoon als private handelsonderneming staat ingeschreven in bijv. de kamer van koophandel in de VS. Feit is dat iedereen die een naam van de overheid heeft dus in de eerste plaats als handelswaar gezien en tevens als slaaf zonder rechten stem en bezittingen.
        Om het kort te houden de hedendaagse reguliere artsenij ziet u dus niet als mens maar als een schip. Een schip moet worden onderhouden en men moet daarvoor TER DOK (draai om) waar men voor de behandeling moet DOKKEN. De scheepswerf heeft geen baat bij solide sterke schepen want dit zou hun overbodig maken en zo heeft de farmaceutische maffia idem geen baat het permanent genezen van mensen maar juist bij het lanceren van nieuwe ziekten.
        tis wat het is en zal zo blijven zolang we met zijn allen niet anders besluiten.

        groet M.C.W.VISSERS (deze naam is eigendom van De Staat Der Nederlanden)
        SALUUT

  8. Er is altijd geweten wat kanker is waar het vandaan komt en hoe het te behandelen. De huidige reguliere artsenij die geheel in de greep is van de farmaceutische maffia en puur op geld-in-gs-drang is er niet op gericht mensen te genezen. Bovendien draagt de onderzoeksmethode van borstkanker m.n. het pletten van de borsten ernstig bij tot het uitzaaien van de kanker door het gehele lichaam. zie ex-kanker researcher en mensendokter Siegfried Bok ……Cancer its like economie …..

    Sterkte
    Rene

  9. Het spijt me maar ik ben t er niet helemaal mee eens. Ik voel de boosheid maar van velen die hieraan mee doen is t wel goedbedoeld.

    Op deze manier krijgt borstkanker wel wat extra aandacht ben ik van mening, denken mensen wel even na waar ze t voor doen, misschien controleren zij zichzelf vervolgens 1 of 2 keer maar t is meer dan niets.

    Borstkanker is 1 van de weinige vormen waar überhaupt aandacht voor is dus vind dit niet erg gegrond.

    En ja ik weet waar ik over praat, zelf heb ik een kwaadaardige hersentumor overleefd, en ook bij mij is geschat dat de overgang al voor m’n 25e levensjaar toe kan slaan, ik heb dan nog wel m’n borsten maar doordat t op jonge leeftijd is gebeurd is alles qua groei minder ontwikkeld, en heb ik dus nooit borsten gehad om mee te pronken waar jij t over hebt.

    Sorry, maar juist dit soort “aanvallen” doen mij juist weer pijn.

    Mensen bedoelen het goed, laat iedereen lekker doen wat hij of zij zelf wil.

    • Met je eens. Ik had baarmoederhalskanker… en geen rode lintjes voor deze ziekte. Gelukkig nu wel preventief inenten. Maar naast kanker zijn er nog te veel andere terminale ziektes. Dus… ik zeg de farmaceutische industrie moet gereset worden. En alles eromheen.

  10. Aandacht voor iedere vorm van kanker is altijd toe te juichen en helaas nog steeds noodzakelijk. Persoonlijk vind ik dat uit dit ‘ludieke spel’ (en de uitleg achteraf) helemaal niet duidelijk naar voren komt dat het om borstkankerawareness gaat en hoe het daar aan bijdraagt. Ik zie de link met de te kiezen ‘statements’ niet. Maar… het heeft wel het gewenste effect, het heeft immers een discussie (en daarmee aandacht) teweeg gebracht.

  11. Heel veel respect en dit zet je inderdaad aan het denken.
    Wens je veel kracht en sterkte
    Veel liefs Fam. P Versloot ♡♡♡

  12. Wow, ben er stil van.
    Ikzelf heb geen kanker maar een chronische darmontsteking. Het feit dat je je beduveld voelt door je eigen lichaam ken ik maar al te goed. Door medicatie blijf ik stabiel, hoe lang weet ik niet maar het feit dat je weet dat je iets dodelijks in je draagt gaat alles te boven.
    ik wens jullie ontzettend veel kracht, liefde en hoop toe.
    Xx Diana

  13. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het voor iedereen heel vervelend vind dat men geconfronteerd wordt met deze vreselijke ziekte in welke vorm dan ook. Ik ben echter niet van plan om dit verhaal te delen. Mijn vrienden en ik zijn mans genoeg om persoonlijk tegen elkaar te zeggen of een fb-bericht op prijs gesteld wordt of niet. Daar hebben wij geen belerend verhaal voor nodig. Ook ik heb een “onzinnige” status op fb gezet en de reacties waren hilarisch. Ja, we hebben lol gehad. Nee, ik voel me daar niet schuldig over. Ja, ook ik heb mijn portie kanker van heel dichtbij meegemaakt. Nee, ik heb geen liefhebbende man en mijn kinderen geen vader meer, want die is overleden aan de gevolgen van maagkanker. Nee, ik ben ondanks alle ellende mijn gevoel voor humor niet verloren en laat iedereen in zijn waarde.

  14. Ik mag alleen nog maar een status posten als ik ziek ben, moet het persé ongeneeslijk zijn? Ik begrijp de boosheid en onmacht heel erg goed. Ookal ben ik in de gelukkige positie dat ik in mijn omgeving weinig met chronisch of ongeneeslijk zieke mensen te maken heb. Mensen die zich storen aan ‘onzin statussen’ wil ik een tip geven: lees ze niet. De mensen die luchtige dingetjes posten (waarvoor Facebook óók bedoeld is) kunnen niks doen aan jouw ziekte of probleem.
    Heel veel sterkte.

  15. Tja, ik deel deze mening volledig.
    2 dagen nadat bij mijn vrouw #leukemie is geconstateerd heb ik de opties bekeken om een stichting op de zetten die zich uiteindelijk moest gaan richten op onderzoek naar #leukemie en het informeren van mensen die net als wij plotsklaps werden geconfronteerd met #kanker.

    Dezelfde dag nog meldde zich een notaris die een stichting wilde doneren, een week later was er een sieraad gemaakt etc etc.
    We hebben inmiddels 2 doelen gevonden en de eerste opbrengsten zijn al onderweg.

    Zorg ik er hiermee voor dat mijn vrouw sneller is genezen? Nee, maar ik probeer wel een positieve invulling te geven aan de ontzettende berg negativiteit waar wij ineens (en met ons velen) mee moeten dealen. Meer info over Stichting #lievesuus kun je vinden op http://www.lievesuus.nl

    Ik schrijf dit niet om de stichting onder de aandacht te brengen maar om te laten zien hoe simpel het kan zijn om echt iets te doen ipv irritante en achterlijke statussen te delen op socialmedia.

  16. Ik kan mij voorstellen dat het hele gedoe met het posten van deze onzin heel wat los kan maken. Ik heb hier ook aan meegedaan, en het spijt mij als ik daar iemand mee pijn heb gedaan. Dit is namelijk niet de insteek, denk ik, van dit item! Ik denk dat iedereen in zijn naaste omgeving wel iemand heeft die in welke vorm dan ook kanker heeft. Het is daarom voor iedereen belangrijk dat ze onderzoek blijven doen. Daarom doneer ik ook elke maand een bedrag voor onderzoek.
    Nogmaals kan ik zeggen dat het mij spijt als ik er iemand pijn mee heb gedaan door hier aan mee te doen. Volgens mij is het een goed bedoelde actie geweest om weer even de aandacht te trekken voor deze vorm van kanker!
    Maar niet even tactvol als ik het verhaal hierboven lees!
    Heel veel strekte gewenst voor jouw en je gezin!

  17. Pingback: Facebook-liefdadigheid | Prentenbrood·

  18. Ik begrijp volledig waar je mee geconfronteerd en wat je ondergaat.
    Ik ben geen vrouw maar ben zelf getroffen, op naar verhouding, jonge leeftijd, door prostaatkanker ook uitgezaaid.
    Jij bent ondanks je ziekte gezegend met een man die achter je blijft staan, mijn vrouw heeft door mijn ziekte na 32 jaar besloten dat ik het zelf moest uitzoeken.
    Ik wil je alle sterkte toewensen en hoop dat nog een heleboel tijd je gegeven is.

  19. Ik sta er telkens van versteld hoeveel mensen nog denken dat kanker het resultaat is van een complot van medicijnfabrikanten. Hoe dom kun je zijn? Kanker is een echte ziekte waar mensen echt aan doodgaan. Veel mensen overleven het gelukkig door tijdig de juiste medicijnen te krijgen.
    Helaas hebben sommige mensen de afschuwelijke pech dat ze het niet winnen. Maar dat is het vooral: stomme pech dat dat jou overkomt.
    Dat er mensen zijn die het dan wagen om kwakzalvers aan te halen is echt idioot. Als je niks bijdraagt kun je beter je mond houden.
    En Femke en lotgenoten wens ik veel sterkte.

      • Beste Rene,
        jij mag geloven wat jij wilt, daar heb ik geen moeite mee. Maar het lijkt me verstandig als je je iets meer in probeert te leven in de situatie van anderen en je jezelf afvraagt of dat die anderen op posts zoals die van jou zitten te wachten. In weze zeg jij dat mensen helemaal niet dood hoeven te gaan aan kanker als ze maar naar jou en je guru luisteren. Snap je dat dat een terminale kankerpatient heel boos kan maken? Die weet namelijk heel goed dat het niet zo is en dat hij/zij wel dood zal gaan aan de ziekte.

        Ik ben het overigens met je eens dat kanker deels voorkomen kan worden door veranderingen in ons leef en eetpatroon en dat de farmacie daar geen baat bij heeft. Als je echter eenmaal kanker hebt kun je dat niet met een dieet’je wegtoveren, helaas…

  20. Iedereen heeft zijn idee en menig over de statussen op fb. Ik zelf doe er niet aan mee. Wat een ander doet is niet aan mij. Maar laten we met zn alle eerst eens nagaan WAAR dit idee vandaan is gekomen. Iemand is er mee begonnen. En iedereen weet. … Als iets aan 20 mensen word verteld dan is bij nummer 3 het verhaal helemaal niet meer zoals nummer 1 heeft verteld.
    Heel veel sterkte voor jou Femke en familie!!!!

  21. Als het leven te mooi wordt en het gif geen tegen gif meer krijgt ligt Kanker op de loer. Haat is de voedingsbodem voor kanker en liefde de genezing. Niemand kan je beter, beter maken dan jezelf. Een hulpje is dan zeker welkom. Dit is een durf recept. Neem iedere dag 1 naaldje van de jonge taxus loot. Kauw er rustig op en denk aan de liefde die je omringt. Ik hou van je. Gerard

  22. Dat was ook mijn reactie op dit soort onzinnige kettingbrieven. Stort geld, steun degenen en wees er voor ze als ze je nodig hebben. Praat geen onzin !!!!! Borstkanker is geen kreet, maar veel ellende en verdriet. Sterkte Femke. xxxxxx

  23. Mooi geschreven, wel heel confronterend. Mijn moeder heeft ook borstkanker en tevens uitgezaaid. Na een chemokuur, reeks van bestralingen, borstamputatie en een tweede hormoonkuur hopen we dat ze nog zo lang mogelijk bij ons mag blijven. Je geniet van elk moment dat je samen beleefd, van een onbenullig iets kun je nu genieten. Sinds vorig jaar maart leven we nu in angst als ze naar een controle gaat. Mijn levens motto is sindsdien: geniet nu nu t nog kan.

  24. Wat een geweldig verhaal. Ook op een goede manier neergezet. Ik weet zeker niet hoe t voelt maar veel vrouwen op me heen wel. Ik ben trots op ze en ook op jou hoe je hier toch mee om gaat. Het is en zal zeker altijd een pieeeep ziekte blijven en onderzoek moet zeker gesteund worden.
    Heel veel beterschap voor jou en je mooie gezin. Geniet van alle mooie momenten.
    Greetz.

  25. Kanker is vreselijk om gediagnosticeerd te krijgen. Ik ben ervan overtuigd dat theoretisch gezien op dit moment alle kanker al voorkomen of genezen kan worden. Beperking is het budget en negatieve consequentie van uitbannen van kanker op het totale populatieniveau. Voorkomen van kanker betekent ook geen verdere evolutie (mutatie) meer. Ik denk dat dit theoretisch momenteel al mogelijk zou moeten zijn, maar dat men het nog niet “aandurft”. Sterkte met alles en zeker mooi gezegd.

  26. Ik begrijp hieruit dat er weer zo’n ‘statusspelletje’ op FB rondgaat, k snap ook niet hoe je op deze manier aandacht wilt vragen voor zoiets rots als kanker.
    Zelf heb ik niet met kanker in mn lijf te maken gehad, maar mn zoon heeft t als kind wel gehad en de impact die het heeft is enorm. Gelukkig heeft hij het mogen overleven. Vanaf dat moment leeft ons gezin in het NU ….
    K wil je sterkte wensen…

  27. Lieve Femke
    wat een verhaal en wat heb je gelijk!!!
    wij zijn onze zoon binnen twee maanden verloren aan kanker 35 jaar toch veel te jong het moest echt niet mogen…
    En ja als je dan die dingen allemaal op fb ziet word ik ook wel boos je hebt er niks aan
    Maar ja er zijn altijd mensen die kanker verkeerd inschatten maar die er ook wel veel misbruik van maken het is een verschrikkelijke ziekte en we hopen allemaal dat er iets aan gedaan kan worden ……Maar als er dan iets aan gedaan is en je bent beter verklaard ben er dan ook blij mee en ga niet op de voorgrond staan en zet jezelf dan niet altijd op de voorgrond omdat je kanker hebt gehad!!!!
    Er zijn wel degelijk mensen die dat doen en dan erger ik me kapot en denk alleen maar….JE LEEFT NOG WIJ ZIJN ONZE ZOON KWIJT
    En deze mensen voelen zich zo zielig maar denken niet verder en zetten zich zelf echt voor schut
    Tja het zal altijd wel zo blijven Femke je hebt gelijk dat zijn allemaal onzinnige dingen maar de mensen hebben er wel goede bedoelingen mee ze willen iets doen maar weten ook niet wat vandaar denk ik dan hè?! Onze dochter heeft een kapsalon en doet mee met SAMENLOOP VOOR HOOP ze heeft al 3 uur mensen de haren geknipt en de opbrengst gaat daar naar toe ze gaan ook met een heel team 24 uur lopen en de opbrengst gaat daar ook naar toe terwijl ze toch 3 kids heeft toch erg druk en dan nog tijd vrij maken voor deze actie vandaar dat wij haar dus ook een grote kanjer vinden natuurlijk het hele team wat meeloopt en alle mensen die er aan mee doen we kennen tenslotte allemaal wel iemand …..vader moeder broer zus kind tante oom ……die er niet meer is vanwege deze ziekte en mogen we hopen dat er genoeg geld opgehaald word en ook daadwerkelijk gebruikt word voor de onderzoeken naar een middel tegen alle soorten kanker en dat er weer niet van alles aan de strijkstok blijft hangen Wij hebben dan ok zeer veel respect voor alle mensen die er moeite voor doen
    Femke ik vind je een sterke vrouw met de woorden op de tong daar houd ik wel van hopelijk kunnen ze jou ook helpen en ben je dan ook van deze nare ziekte af ik wens je dan ook veel sterkte en beterschap toe vele groetjes van een zeer verdrietige moeder xxx Tonny

  28. Femke ik heb je reactie op een forum gezet waar het ging over die stomme spelletjes. Ik hoop dat heel veel mensen het zullen leven!

  29. Heel veel sterkte , en wat ik ook echt niet normaal vind is dat er zoveel mensen/kinderen met kanker schelden ik kan da aar absoluut niet tegen ik word dan echt altijd kwaad en laat ze bedenken hoe erg t zou zijn als ze t zelf hadden en dan houden ze hun mond wel opeens . 1jongen moest er zelfs omhuilem toen hij t zich voorstelde , de moeder van een vriwnd van me heeft ook borstkanker ze heeft het 2jaar geleden te horen gekregen ze kreeg chemo en bij haar was t ook uitgezaaid ze leeft nog steeds . BLIJF DE HOOP HOUDEN !

  30. jammer van het spotten over andere ziektes en mankementen die je achteraf niet blijkt te hebben maar ik wens je alle sterkte en kracht van de wereld om dit te overwinnen net als alle andere die kanker hebben.

  31. Pingback: Facebook-liefdadigheid – Broodje Paap·

  32. Die enorme woede, Femke, wat moet je daarmee? Kwaad op de kanker, kwaad op je lichaam, woedend over een Facebook-status… Ik hebn een aantal blogberichten van je gelezen, en woede voert de bovetoon. Waarom ga je niet uit van de goede bedoelingen van mensen, ze posten zoiets in hun onschuld. Zeg erover wat je wilt, natuurlijk, maar stap eens uit die negatieve stroom. De meeste mensen zijn gewoon aardig en hebben het beste met elkaar en met jou voor. Ook ik heb kanker, geen borsten meer, maar ik weiger me te laten voortjagen door negativiteit. Ik hèb kanker, ik bén de ziekte niet. De kanker bepaalt mij niet.
    Wat hard is kan alleen nog maar breken, wat zacht is buigt en kan verder groeien.

    • Hoe verwacht je nu dat ik reageer? Boos, gefrustreerd, omdat woede de boventoon voert en ik zo negatief ben? Nee, ik lach en dank je voor je eerlijkheid, omdat ik weet dat je een mening geeft uit onwetendheid en met de beste bedoelingen…

      • Een late reactie, Femke, excuses. Onwetendheid, waarom? Ik heb zelf borstkanker. En ook niet zo’n beste prognose. Ik ben (helaas) allerminst onwetend. Kanker behoort ook tot mijn leven. Ik verwacht niet zo veel van mensen eigenlijk, maar ik ga er vanuit dat ze het goede bedoelen. Er zijn heel, heel veel lieve, aardige, leuke en goed bedoelende mensen, die denken met een dergelijke actie iets te bereiken – hoewel dat waarschijnlijk niet zo is. Je kunt ook anders reageren: vanuit waardering of positiviteit. En niet vanuit de instelling dat jij ‘er je reet mee afveegt’, omdat het jou niets zegt. Ik lees je berichten hier, en gelukkig herken ik er niet veel in, hoewel ik toch ook redelijk wat medische ellende heb gehad.

      • Met onwetendheid bedoel ik dat je wel een oordeel over mij klaar hebt en denkt dat ik alleen maar woedend ben, zonder mij daadwerkelijk echt te kennen…

  33. Agressiviteit is in heel mijn leven nog niet geaccepteerd zelfs toen mijn tante in het ziekenhuis in 1991 nog sjagerijnig aan het zeuren was over alles en iedereen vertelde mijn broer mij op een neerbuigende toon dat ze tot het eind toe kwaad was gebleven… enne dat mag natuurlijk niet van onze fijne samenleving !-( Ik weet niet beter dan dat ikzelf nog steeds af & toe in vlammen ontsteek en dan sommige anderen probeer in de fik te steken. Ik voel me het prettigst als ik vrolijk en optimistisch ben… Ooit de Daila Lama tegengekomen in een vliegtuig en omdat ik zijn gesprek verstoorde werd ik met een boze blik en een ruwe duw zo uit het vliegtuig gegooid !! Als ik daar iets van geleerd heb is dat zelfs die oude knar weet dat boosheid een middel is wat je gewoon kan gebruiken wanneer het uitkomt of nodig is. Ik voel mij na het lezen van dit stuk vernederd en ik doe, dacht ik, genoeg om het bewustzijn van de mensheid in te laten zien dat we continu moeten veranderen in vele opzichten, zowel op micro als op macro niveau… Dus ben ik een beetje “at a loss” hier en nu want ik weet niet zo goed wat te doen weetjewel weetjeniet ?? Ik wil je bericht best we ff delen, geen probleem maar ik deed volgens mij niets te weinig of helemaal fout… See me, fee-eel me, touch me, hold me…

  34. Het spijt me voor het plaatsen van “de” status ….
    Ik denk niet verder na over wat een ander ervan vind omdat ik alleen van het goede uitga…
    Snap dat zoiets zeer kan doen en irritatie opwekt….
    Snap ook wanneer niet….
    Feit is dat ik over kanker nadenk hierdoor….
    Dat is denk ik ook de reden van dit soort “acties”….
    Jij hebt hier niets aan….
    Daarvoor oprecht excuus!
    Laat ieder in zijn waarde zou ik willen vragen
    Wat de een fijn en goed en…. vind is voor de ander waardeloos en stom en….
    Ook ik heb van dichtbij kanker meegemaakt
    Borstkanker bij mijn allerliefste moeder en mijn allerbeste vriendin….
    Kan nog meer lieve mensen noemen….helaas…
    Ook ik heb allerlei ellendige dingen meegemaakt waardoor ik nu ben wie ik nu liever niet wilde zijn…..mijn levenskwaliteit is een stuk minder nu….toch probeer ik mijn koppie omhoog te houden….
    Mensen zeggen niet altijd het juiste….maar mijn ervaring is dat ik het soms op dat moment niet kan waarderen en ook wel weet dat het goedbedoeld is…..
    Daarom mijn excuus aan jou maar komt uit een goed hart….
    Ik wens je vooral veel liefde en veel sterkte met alles
    Knuffel van brenda

    • Brenda, da’s toevallig! Lees ik al die reacties door en dan kom ik zo maar jouw reactie tegen.
      Verontschuldig je toch niet voor het plaatsen van “de” post. Je doet dat toch vanuit een goed hart? Iedereen gaat er op zijn/haar eigen manier mee om. En dat moet iedereen ook zelf weten……..
      Ik hoop dat het goed met je gaat?
      X Daphne

  35. Pingback: Mysterieus ‘raadspelletje’ op Facebook: noem een getal ‘en wees er trots op’ - Oosterhout·

  36. Pingback: Mysterieus ‘raadspelletje’ op Facebook: noem een getal ‘en wees er trots op’ - Breda·

Plaats een reactie