Een van de negen

roze-veer1

Acht namen. Grote namen, bekende namen en namen waar ik nog niet eerder van had gehoord. Namen van vrouwen, die in het afgelopen jaar kracht hebben laten zien en een prestatie hebben geleverd, op verschillende vlakken. Acht sterke en bijzondere vrouwen, uitgeroepen tot de sterksten van afgelopen jaar en met mijn naam op de zevende plaats, telt het lijstje negen namen.

Ik drink mijn koffie en wrijf de slaap uit mijn ogen. Ik ben nog maar nauwelijks wakker, maar op het beeldscherm van mijn laptop verschijnen steeds weer nieuwe berichten. Wat is er toch aan de hand en waar komt die drukte op de vroege morgen vandaan? Ik open mijn berichtenbox en lees alle reacties. De verassing is groot, als ik lees wat de aanleiding is. Mijn naam als één van de negen genoemd, tussen acht vrouwen waar ik tegenop kijk. Mijn naam genoemd als één van de negen vrouwen die door LINDAnieuws uitgeroepen zijn tot de sterksten van 2015. Ik laat het nieuws bezinken en neem de vele felicitaties in ontvangst. Het is een enorme eer en ik ben er trots op, zelfs al is de aanleiding twijfelachtig te noemen.

Al bijna tien jaar is kanker deelgenoot van mijn leven. Al bijna vier jaar weet ik dat mijn levensverwachting beperkt is. De cijfers veranderen steeds, maar gemiddeld ben ik nog steeds één van die negen vrouwen die borstkanker krijgt. Dat ik nu weer één van de negen ben, is niet alleen mijn verdienste. Ik ben slechts één van de velen die worstelen met vraagstukken over prioriteiten en perspectieven. Ik ben nu toevallig degene wiens naam in dat lijstje staat, maar voor mij betekent de benoeming meer dan een persoonlijke eer, want de eer komt echt niet alleen mij toe.

Mijn achterban, mijn man, mijn gezin. De grote groep lotgenoten waar ik steun uit mag halen, alle vrijwilligers die geld ophalen voor onderzoek en de artsen die steeds maar blijven zoeken naar mogelijkheden. Dat zijn mijn helden en de mensen waar ik mijn kracht steeds vandaan haal. Dat zijn de mensen die mij de hoop geven om door te gaan. Dat zijn de namen die ik wil vertegenwoordigen met mijn benoeming. Dat zijn de mannen en vrouwen aan wie ik mijn naam in dat lijstje te danken heb.

 

bron: LINDAnieuws

9 Reacties op “Een van de negen

  1. Wow, in mijn ogen behoor jij inderdaad op deze lijst te staan, samen met mijn buurmeiden, mijn moeder, moeder aarde & n aantal tv godinnen.
    Maar dat zijn bijna alle vrouwen in mijn ogen : godinnen !
    Hartelijk gefeliciteerd !!

  2. Wat mooi dat je in die lijst staat: gefeliciteerd! Ondanks dat de aanleiding niet bepaald plezierig is hoor jij daar zeker! Voor zoveel mensen ben je steun en toeverlaat!

  3. Je hebt gelijk je doet het met ze allen, maar beetje trots mag je zeker op je zijn. Jij bent een sterke vrouw maar met jou nog vele andere, die niet in de lijst zijn genoemd. Zij dragen namelijk hun lot in stilte zonder in het openbaar te berichten. Lieve Femke ik wens ook voor de toekomst heel veel sterkte toe. Lieve groeten Dietmut

  4. Gefeliciteerd Kanjer met deze erkenning. Het siert je dat je altijd zegt dat je het niet alleen kunt. Kanker heb je niet alleen, dat heb je met al je dierbaren. Met zijn allen! Je bent een voorbeeld voor zieke en gezonde mensen. Kei! Lieve Femke, veel kracht toegewenst en nog heel veel mooie lange jaren met je gezin en dierbaren. XXX Trude

Geef een reactie

