Visum geweigerd

rejected

Omgevallen kopjes, koffie over de vloer. Een oorverdovende stilte, na een rit met ongekende snelheid. Iemand heeft aan de noodrem getrokken en de ravage is enorm. Bagage slingert over de grond en alles ligt overhoop, door de harde klap waarmee de trein tot stilstand kwam. Even snel als hij ging rijden, is hij weer gestopt en kan ik op zoek naar nieuw vervoer.

Tot drie keer toe heb ik ernaar gevraagd. Twee keer in het algemeen en één keer echt gericht. Heb ik de juiste papieren voor deze reis, is mijn visum wel de juiste? Klopt het echt dat ik toch mee mag, ondanks dat ik dat ene stempeltje mis, waarover ik in de voorwaarden lees? Ik heb ze gewezen op die voorwaarde, maar kreeg een geruststellend antwoord. Geen zorgen, we hebben het plekje voor je vrij gehouden en je mag mee, zodra je al je andere stempeltjes gekregen hebt. Om het visum rond te krijgen, moest ik snel beslissen en het traject werd even snel in gang gezet. Twaalf buisjes bloed, drie gesprekken, een hartfilmpje en een extra scan. Daarmee was mijn ticket rond en kon de ongelofelijke reis beginnen. Met nog maar een paar stempeltjes te gaan en met mijn koffers al gepakt, stapte ik in de hoge snelheidstrein. Vol verwachting, vol hoop.

Alleen de screening kon mijn avontuur nog in de war sturen, maar er was geen reden om aan te nemen dat dit zou gebeuren. Dat is ook niet gebeurd, althans het zou nu niet meer uitmaken. Door een vergissing van de arts, blijk ik nooit recht te hebben gehad op een ticket en is mijn visum per direct ingetrokken. Want ik mis dat ene stempeltje. Dat stempeltje waar ik zo vaak op heb gewezen en waarover ik zelfs nog heb gebeld. Wat ik zelf heb moeten ontdekken, is nu doorgedrongen tot diegene die mij juist had voorgedragen voor de reis en nu keihard aan de noodrem trekt.

Ik moet de trein verlaten en sta doelloos op het station. Mijn bagage is een puinhoop en ik weet nog niet wat ik moet doen. Er staan twee treinen klaar en ik moet kiezen. Stap ik alsnog in één van die treinen en welke wordt het dan? Of val ik terug op mijn oorspronkelijke reisdoel en blijf ik nog even op dat station hangen om op adem te komen…

15 Reacties op “Visum geweigerd

  1. Wat een verschrikkelijk nieuws. En dat door een vergissing van de arts terwijl je haar er diverse malen op hebt gewezen! Hoe moet je daar in de toekomst vertrouwen in stellen. Weet dat ik met je meeleef, maar daar heb je helaas helemaal niks aan. Ik huil met je mee.

  2. K.., K..,K.., ik weet dat ik geen lelijke woorden mag gebruiken, maar voor nu weet ik even niets anders. Ik kan dit bericht ook niet “liken”, Wat een onmogelijk rot bericht….en dat na al je vragen. Dit mag niet, dit kan niet…… ik had toch zo gehoopt dat je mocht en dat het kon!!!!
    Ik wens jou en diegene die je liefhebt heel veel kracht om de boel weer bij elkaar te rapen en die stap te nemen die voor jou nu de beste mag zijn.

  3. Afschuwelijk nieuws!!! Je wist het…alleen de arts nog niet. Daar moet je overheen stappen, wel doen! Want er staan nog 2 treinen, klaar! Moedig, zo moedig, omdat je t lef hebt om toch aan te geven dat t eigenlijk niet kan..verloren tijd, die is onbetaalbaar! Dikke zoen,

  4. Vorige week bij mijn vriendin geweest, ze was naar de arts terug gegaan om te vertellen dat ze dacht dat er iets niet goed was gegaan, de arts stuurde haar terug naar huis met de mededeling ,dat hij arts is en die maken geen fouten………… En daar gaan velen ook nog steeds van uit !!!!!!!!!!!!!!!! BahBah. Sterkte Femke!!!

  5. Het is een rotbericht en (voor mij) onverwacht. Toch wil ik met je mee op de positieve trein. Voor zover dat haalbaar is. Laten we dit snel achter ons laten en de volgende trein pakken….wie weet wat het volgende station zal zijn….. lots of love

Geef een reactie

