Waarzeggen is de toekomst!

glazen-bol-2

Rijkdom, gezondheid, liefde, voorspoed en baangarantie. We zien het in onze glazen bol en voor wie het niet ziet, is daar gelukkig nu de opnieuw geschoolde waarzegger die het UWV op de banenmarkt heeft losgelaten. Want voor het luttele bedrag van slechts duizend euro per persoon, is Nederland verrijkt met tientallen nieuwe callcentermedewerkers, waarbij u met al uw vragen terecht kunt. Ze leggen kaarten, kijken in hun glazen bol en voorspellen de toekomst. Omdat ze hiervoor zijn opgeleid en de garantie hebben gekregen.

In mijn beleving is het beroep van waarzegger nog altijd een gave. Een roeping, die slechts enkelen daadwerkelijk succesvol volgen. Maar ik had het blijkbaar mis en daarmee ben ik een illusie armer geworden. Waarzeggen is geen gave, maar exacte wetenschap, waarvoor een gedegen opleiding van duizend euro blijkbaar voldoende is. Of zie ik dat verkeerd, want het UVW heeft tenslotte ook een kaartje gelegd. Ze hebben voorspeld dat waarzeggen de toekomst is en dat ze een werkeloze zo in de arbeidsmarkt kunnen plaatsten.

Nu vraag ik me af hoe de waarzeggersbranche staat, tegenover de concurrentie die het UWV in de markt zet. Verwelkomt de branche deze geschoolde Tarotkaartleggers of voorspellen ze een snelle ondergang van dit fenomeen. Zien zij in hun glazen bol ook baangarantie of vrezen ze nu voor hun eigen toekomst?  Het UWV heeft in ieder geval we rijkdom en voorspoed voorspeld, waarschijnlijk met dank aan een medewerker die de cursus gevolgd heeft. Of misschien hebben ze wel gewoon zelf gebeld met het waarzeggers-callcenter voor raad en advies.

Ik ben geen waarzegger en ik heb geen glazen bol. Ik sta zelfs een beetje sceptisch tegenover dit beroep, maar respecteer degenen die zich daadwerkelijk geroepen voelen. Toch durf ik vandaag een voorspelling te doen. En dat is dat velen het bericht in de krant zullen lezen en zich serieus zullen afvragen of het UWV hier een slecht getimede 1 april grap gemaakt heeft.

Dan word je toch gewoon helderziende

3 Reacties op “Waarzeggen is de toekomst!

  1. Krijg ik toch gelijk, na jaaaaaaaaaaaaren,
    eens moest ik weer eens op controle komenweer een nieuwe arts,
    ik kom binnen en voor ik goed en wel zat ,zegt de man, U kunt
    100% werken,liep toen al tien jaar in de wao , ik keek naar mijn
    dossier en zag dat het lintje er nog om heen zat, ongeopend dus,
    ik zei, geeldig ik wil direct Uw bazen spreken ,nu,nu nu, direct, dit moeten zij weten en U een vast contract geven voor het leven, kom geef me de telefoon en bel ze!!!!!!!!

    de arts keek me aan of hij water zag branden, en vroeg maar maar maar waarom dan??

    ik riep uit ,maar man toch U bent een helderziende zo een arts moet
    de UWV toch direct in huis houden, dat scheelt tonnen per jaar,
    U heeft mijn dossier NIET gelezen en U weet nu al dat ik
    genezen ben,de man stuurde me weg en ik heb nooit meer wat van
    hem vernomen, en nu na jaren bieden ze de cursus helderziende aan.
    het kwartje is gevallen, jammer dat het niet meer een
    geldig betaalmiddel is.
    zouden we het toch mis hebben, dromen zijn GEEN bedrog???????

    M.L. de Raad

  2. Zou het dan toch waar zijn! dat mijn Prof.Neuroloog en revalidatie arts er naast zitten………en de waarzegster van het UWV gelijk heeft dat ik helemaal geen hersenletsel heb!?

Geef een reactie

