Project F

image[1]

In vier maanden tijd heb ik een wens, een klein plannetje zien groeien tot iets groots. Ik heb de kracht van social media gebruikt en veel steun ervaren. Ik heb nieuwe vrienden leren kennen. En oude. In korte tijd hebben ruim twintig vrouwen aangeboden mij te helpen met haken en heb ik elke gelegenheid gebruikt om het resultaat daarvan te verkopen. In vier maanden heb meer dan vijfhonderd kaartjes bevestigd en elke keer opnieuw bewonderd. Ik heb verwonderd en vriendschapen gesloten. Ik heb bijeenkomsten bijgewoond, op Koningsdag en Bevrijdingsdag  bij een kraampje gestaan en steeds weer met mijn rugzakje handelswaar rondgelopen.

In vier maanden tijd heb ik een team vrijwilligers bezig gezien om een bijzonder evenement tot een succes te maken. Ik heb nauw contact onderhouden en kon met elke vraag terecht. Ik heb zelf een team om me heen verzameld, van vrienden en vreemden en er alles aan gedaan dit team tot een geheel te smeden. Ik heb een groep gemaakt en een publieke pagina beheerd. Foto’s gedeeld en iedereen betrokken bij de voortgang van mijn project. Ik heb alle bijdragen bekeken en soms een traan gelaten om de lieve woorden die tot mij of iemand anders waren gericht.

In vier maanden tijd heb ik steeds mijn wens uitgesproken. De wens die ik vier maanden geleden deed, zonder er hoge verwachtingen van te hebben. Een bijzonder cadeau voor mijn verjaardag. Niet voor mezelf, maar voor een doel, waar ik indirect hoop ooit van te kunnen profiteren. Maar als dat voor mij te laat komt, zijn de afgelopen vier maanden nog niet verloren. Want ik hoop dat anderen er wel profijt van hebben en ondertussen heb ik geleefd, genoten en ervaren hoeveel mensen bereid zijn geweest mij in mijn wens te steunen.

Ik heb roosters gemaakt, interviews gegeven, koffie geschonken en ben soms nog na een chemodag op pad geweest. Ik heb Prosecco gekocht, T shirts gekregen en overal vandaan de spulletjes gehaald, die we nodig hebben om project F te laten slagen.

Terwijl ik de puntjes op de i zet en de laatste dagen aftel, kijk ik terug op vier bijzondere maanden. Alle energie die ik er in heb gestoken, is dubbel teruggekomen en heeft mij door maar liefst vier chemokuren heen gesleept. Dat is dus mijn geheim en daar wil ik graag iedereen voor bedanken. Iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan project F, in welke vorm dan ook. Want zonder alle steun, was mijn wens een wens gebleven…

3 Reacties op “Project F

  1. lieve Femke… ik ben zo blij dat het je gebracht heeft, en meer, waar je op hoopte… ik heb niet veel bij kunnen dragen maar dat wat ik deed heb ik met heel veel liefde gedaan… ik vind je een stoer wijf en ik heb zoveel respect voor je!! Ik hoop dat het een prachtige afsluiting wordt van de vier maanden… nah, dat kan eigenlijk niet anders he….

  2. Geweldig Femke!

    Van zoiets krijg je vleugels; ik herken dat van mijn sponsorloop voor Sophietje (Sophia kinderziekenhuis) in 2010.

    Mooi dat je zoveel hulp hebt gehad…….wat je geeft, krijg je terug. Ik hoop zaterdagavond langs te komen!
    Succes en ’t wordt vast een feestje om nooit te vergeten!

    Monique

Geef een reactie

