Mijn X-factor

tuinposter_stenen-in-water

De X van X-mas, de X van Xeloda en de X van XGeva. Drie keer een kruis, maar ik lig nog lang niet uit het spel. Mijn X factor heeft mij namelijk best veel gebracht dit jaar. Nieuwe inzichten en nieuwe kansen. Nieuwe vriendschappen en kostbare tijd. Tijd die ik gebruikt heb om mogelijkheden te benutten en herinneringen te creëren, maar ook om inzichten te delen.

Nu de X van X-mas voor de deur staat, dank ik de twee andere kruisjes, dat ik fit genoeg ben om de donkere dagen in het licht van mijn kinderen te vieren. Want het zijn niet alleen de middelen die mijn leven verlengen. Het is de X factor die mijn leven de kwaliteit geeft en leert dat ik anders om moet gaan met winst en verlies. Ik mag dan geen zekere toekomst hebben, ik heb het nu en het verleden en zie die tijd als pure winst. Omdenken voor gevorderden, noem ik dat en daarbij kijk ik voornamelijk naar wat ik bereikt heb en minder naar wat er nog te bereiken valt.

Maar dat betekent niet dat ik geen dromen heb. Dat ik zonder ambities leef of alleen nog maar achterom kan kijken. Nee, ik ben nog volop in de race, al gaat het soms met horten en stoten. Ik vecht voor mijn leven en idealen en maak daarbij weleens keuzes die mij verder brengen dan ik ooit had gedacht. Een onverwachte stroomversnelling, die energie bracht, maar ook nam. Een stap waarmee ik voor anderen en voor mezelf een heel klein kiezeltje in de rivier heb kunnen verleggen.

Zolang de X in mijn leven een rol speelt, speel ik het spel. Ik slik wat nodig is om vast te houden aan mijn ambities en hoop dat Xeloda en XGeva mij nog lang in het spel zullen houden. Ik hoop dat mijn X factor nog meer kiezeltjes in beweging kan brengen, maar ik hoop toch vooral dat ik de X straks mag doorgeven aan mijn kinderen. In de vorm van mijn vechtlust, mijn dromen en de herinneringen die ik ze na kan laten. Want mijn kinderen zijn mijn grootste X-factor en de steentjes die de stroming van mijn rivier bepalen.

7 Reacties op “Mijn X-factor

  1. Ik wist gek genoeg niet dat jij nu aan de Xeloda zit. Maar fijn om te horen dat die X bij jou zijn werk doet. Die andere X hebben we ook gemeen maar kwam voor mij ipv een broertje dus dat die werkt vertrouw ik wel op. Die derde X is een lastige. Ik wil zo graag van de kerst genieten. Ik volg dus maar jouw voorbeeld jouw X factor. Jij bent een voorbeeld en nu maar eens kijken of ik daar kracht uit kan putten.
    Hele fijne feestdagen blijf dicht bij elkaar en dan natuurlijk de beste wensen voor een (zo) GEZOND (mogelijk) en LIEFDEVOL 2015.

  2. Fijn dat je weer wat positiever klinkt…Fijne feestdagen met je gezin en toch die stem van je lichaam horen; die zegt….doe het maar rustig; maar vooral : GENIET!

  3. Hoi Femke. Ik zit een beetje in het zelfde molentje als jij, maar niet zo heftig. Vind het knap hoe je dmv schrijven je verwerkingsproces vorm geeft. In dit soort tijden komen er allemaal mensen met ‘tips’ op je af waar je alleen maar dizzy van wordt. Daarom ben ik daar ook voorzichtig in, maar De Helende Reis van Brandon Bays lijkt me voor iemand met jouw heldere geest een mooi middel om nog meer inner peace te verkrijgen. Groeten, Martin

  4. Je bent een sterke vrouw in je denkwereld en ik wens je samen met je dierbaren een goede kerst toe en 2015 datgene wat je mag wensen en misschien ook nog tot de mogelijkheden behoort (zoals we allemaal geen weet hebben van de toekomst), vriendelijke groet Adri

  5. Jij hebt so wie so de X-factor.
    Hoop dat je hem vandaag met X-mas ook mag voelen en leven!

    Dat jiuj de X-factor hebt heb je al meerdere keren bewezen met je mooie brieven en je optreden bij Pauw. Laat die andere x-en dat maar zo lang mogelijk ondersteunen zodat je nog veel van jouw X-factor meekrijgen!

    xeloda heb ik ook gehad op 75%. Werkte toen ook nog goed. Die laatste X- ken ik niet.

Geef een reactie

