Partner in crime

hartje

We hebben een nieuwe bondgenoot, een partner in crime. Het is nog een geheim, want we willen absoluut niet dat deze belangrijke boodschap uitlekt. Onze nieuwe stille vennoot, verspreidt solidariteit in de vorm van een ongeschreven woord. Een combinatie van een cijfer en een leesteken, om mensen te vertellen dat ze hun omgeving steunen, maar dan wel zonder openlijk te vertellen wat ze eigenlijk precies bedoelen. Minder inspanning voor een groter effect, want de geheimzinnigheid zegt meer dan duizend woorden.

We begrijpen allemaal gelijk dat het posten van dit symbool laat zien waar een (borst)kankerpatiënt dagelijks mee worstelt. We zien de impact van het spelletje en hebben er hoge verwachtingen van. Zou dit de oplossing zijn voor het gevecht dat wij dagelijks leveren? Is de geheimzinnigheid het antwoord op al onze vragen?  

Waarom zouden we de werkelijkheid nog delen, als de oplossing zo simpel is? Gewoon een hartje op je tijdlijn en we hebben onze goede daad voor die dag weer gedaan. Geen ongemakkelijke gesprekken meer over angst voor dood, overgangsverschijnselen, pijn en verdriet. We houden het gewoon simpel en geheimzinnig, zodat we ook geen uitleg hoeven te geven over het waarom.

Een tijdlijn vol hartjes en een warm gevoel, omdat ik weet dat ik door zoveel mensen gesteund word. Mensen die mij helpen, als ik het tijdens de chemo even niet zie zitten de deur uit te gaan. De boodschappen komen dan niet aanwaaien en er moet gekookt worden, maar ik heb die hartjes, dus ik kan met gemak de wereld aan. Als ik onder de CT scan lig, denk ik aan die hartjes en wanneer ik in de spiegel kijk, vergeet ik wat ik zie, zodra ik mijn ogen sluit en aan mijn tijdlijn denk.

De solidariteit verwarmt mijn eigen hart en de geheimzinnigheid helpt mij en mijn lotgenoten om onze dagelijkse worstelingen te verlichten. Onze nieuwe partner in crime is solidariteit en dat helpt ons door moeilijke tijden, dus het ontbreken van de waarheid is al snel vergeten. Want ze dragen ons letterlijk een virtueel warm hart toe en daarmee is de weg naar genezing pas echt goed ingezet!  

 

3 Reacties op “Partner in crime

Geef een reactie

