Achtennegentig

98

 

 

 

Veertien dagen,  zeven stuks, verdeeld over twee momenten per dag. Bij elkaar opgeteld is dat achtennegetig.  Achtennegetig kansen om de kwaliteit van mijn leven in stand te houden en achtennegentig kansen om meer tijd met mijn gezin door te brengen. Achtennegenting keer hoop, achtennegentig keer  geloof en achtennegentig keer liefde. Na een uitdaging, om vijf dagen lang positieve momenten te delen, telt het aantal lieve reacties, steunbetuigingen en complimentjes zoveel meer . Dankzij het delen,  voel ik me gesterkt in mijn keuze de uitdaging van deze volgende stap aan te gaan.

Daar liggen ze dan, achtennegentig pillen. Niet echt roze, maar meer perzikkleurig. Flinke joekels, die een belofte doen, waarvan ik toch zo hoop dat ze die waar gaan maken. Relatief weinig bijwerkingen en minder intensief dan een behandling via het infuus. De rem op mijn uitzaaiingen en hopelijk de weg naar wat extra tijd. Tijd om nog meer positieve ervaringen te delen maar vooral tijd om positieve herinneringen te maken. Want positief denken is niet hetzelfde als positief zien. De kunst om de mooie dingen uit het leven  te filteren, is meer dan een bewustzijn of iets wat pas je leert als je geconfronteerd wordt met de donkere kant van het leven. Het is bewust zien, horen, voelen en proeven. Het is delen, omdat geluk meer is dan een ervaring voor jou alleen en omdat geluk er voor iedereen is.

Want waarom zou je wachten met het zoeken naar de mooie dingen, totdat het misschien wel te laat is om ervan te genieten? En waarom zou ik meer genieten dan een ander, omdat ik toevallig weet dat ik minder tijd heb om dat te doen?  Het is een cliché welke graag eens uit de wereld zou helpen, door mensen te laten zien dat genieten en geluk voor iedereen is weggelegd.

Genieten en positief zijn is iets waar iedereen de vruchten van kan plukken. Jong en oud, gezond en ziek. Geluk is niet iets wat ik gevonden heb door de wetenschap dat ik niet lang meer leef of in de tijd die ik nog heb. Geluk zit ook niet in die achtennegentig perzikkleurige joekels, maar misschien wel een beetje in de hoop die ze me bieden.  Hoop op extra tijd en extra kansen om het geluk te zoeken of te delen.Want  geluk is pas voelbaar, als je het kan delen met de mensen waar je om geeft. Geluk is voelbaar, als je kan delen in dat van anderen. Geluk is niet aan tijd gebonden, maar wordt wel bepaalt door  de tijd die je er zelf voor maakt!

 

 

 

2 Reacties op “Achtennegentig

  1. heel veel succes en ik hoop dat alles goed gaat voor je want ik wens je een heel lang en gelukkig leven, je stukjes doen zo veel voor mij ,omdat ik het leven nu anders ben gaan bekijken , na jaren depresiviteit ben nu door jou het leven anders gaan bekijken .dank je daar voor . ik bewonder je . Tonnie

Geef een reactie

