Theekan, koffiekan, alles kan

koffie

In de afgelopen week heb ik open huis gehad en veel bezoek gezien. Mensen kwamen langs om mij te steunen of uit pure nieuwsgierigheid. Sommigen brachten iets moois voor me mee, in de vorm van een warm woord en anderen namen iets mee waar ik niet mee uit de voeten kon of waar ik absoluut niet om gevraagd had. Een enkeling viel met de deur in huis en liet vieze voeten achter op mijn tapijt. Er was zelfs eentje die een harde trap tegen de deur gaf en niet eens de moeite nam om te kijken naar de schade. Er waren mensen bij, die niet goed luisterden of mij gewoon niet echt begrepen en velen keken op hun gemak even rond in mijn huis. Dat mag ook zeker, want de meesten respecteerden mijn domein en brachten daarmee warmte binnen.

Als ik iedereen die op bezoek kwam een kopje koffie, thee of water zou hebben aangeboden, had ik nu 61.518 kopjes ingeschonken. Daar zullen de komende dagen nog wel wat kopjes bijkomen, maar de grootste drukte lijkt nu wel voorbij. De kannen blijven gevuld en iedereen blijft welkom om een kijkje te nemen in het verleden, het heden en de toekomst van dat deel van mijn leven, dat ik heb opengesteld voor de buitenwereld.

Wie mij kent, weet dat mijn huis altijd sowieso open staat en dat ik vrolijk ben van aard. Ik ben niet helemaal boos en ik ben absoluut niet zielig. Ik accepteer mijn situatie zoals die is en maak er elke dag het beste van. Ik ben een levensgenieter en ik houd van mensen. Ik heb nu een stukje van mijn vechtlust laten zien, door mijzelf bloot te geven en ik kan doorgaans mijn zorgen delen, juist omdat ik zoveel vechtlust heb. Want het is deze vechtlust, die me in het dagelijks leven op de been houdt en ik wil inschenken voor al mijn bezoek.

Ik schenk met alle plezier een kopje vol voor iedereen die mij komt bezoeken. Of het nu voor het eerst is of misschien wel voor de laatste keer. Of je het nu met me eens bent of niet, dat maakt echt niet uit. Of je nu voor thee komt of koffie, een glaasje water of een beetje moed. Ik houd alle kannen gevuld voor mijn bezoek en heb er misschien wel een koekje bij als troost. Zolang je mij maar respecteert om wie ik ben, wat ik doe en om wat ik zeg en zolang je mijn voordeur maar niet moedwillig beschadigd.

9 Reacties op “Theekan, koffiekan, alles kan

  1. Zo is dat Femke!

    Misschien kan je een foto bij de deur hangen van jouw mannen als ze hun sport beoefenen 😉

    Aan de andere kant de Jan en Tony’s van deze wereld zijn zoveel aandacht niet waard.

    Powerstraaltjes en een knuffel

    >>>>>>>>X<<<<<<<

  2. inherent aan een blog of wat dan ook is dat er dus mensen bestaan die komen “trollen” omdat ze het leuk vinden… die komen op de 1 of andere manier altijd onder stenen vandaan gekropen… ik begrijp daar niets van… je bent een voorbeeld voor me Femke!!

  3. Kan alleen maar zeggen diep diep ongelooflijk veel respect. Zoals jij je gevoel in lettertjes weet te vatten……. heel erg raak en waar gewoon TOP

  4. Ja lieve fem, en laat die slagroom je maar heerlijk smaken en laat het niet verzuren door dat je het te lang laat staan. Jij bent wie jij bent, jij doet wat jij doet en of ze nou willen of niet “dat heeft/moet iedereen maar te respecteren”
    ik respecteer jou om je lef, je moed een je zorgzaamheid. Respect hoe je op een scherpe maar zeker geen onfatsoenlijke manier dit ‘soort’ mensen jou mening geef, ik zou dat niet kunnen echt niet!
    Hopelijk is je duurtje weer hersteld lieve schat.
    Heel veel knuffels voor jou en je mooie gezin.

  5. Ja lieve fem, en laat die slagroom je maar heerlijk smaken en laat het niet verzuren door dat je het te lang laat staan. Jij bent wie jij bent, jij doet wat jij doet en of ze nou willen of niet “dat heeft/moet iedereen maar respecteren”
    ik respecteer jou om je lef, je moed een je zorgzaamheid. Respect hoe je op een scherpe maar zeker geen onfatsoenlijke manier dit ‘soort’ mensen jou mening geef, ik zou dat niet kunnen echt niet!
    Hopelijk is je deurtje weer hersteld lieve schat.
    Heel veel knuffels voor jou en je mooie gezin.

Geef een reactie

