Mijn eigen Bigband

love

Met een dikke rode stift, streep ik een wens weg van mijn lijstje. Niet omdat het niet haalbaar is, maar omdat hij zojuist is uitgekomen. Dankzij steun uit onverwachte hoek en de samenwerking tussen een grote groep lieve mensen, waarvan een deel elkaar nog nooit heeft ontmoet. Ontroerd en diep geraakt, lees ik de brief en de indrukwekkend lange lijst met namen die op een ander blaadje staan. Namen van mensen die ik ken en namen van mensen die mij nauwelijks kennen. Vrienden van vrienden, die mij mijn wens gunden en hun naastenliefde toonden door een bijdrage te leveren.

Acht jaar geleden, schreef ik een stukje op Markplaats, onder de categorie ‘overige en oproepjes’. De exacte inhoud weet ik niet eens meer, maar het was het begin van een vriendschap op afstand die, via andere social media, al die jaren in stand bleef. We volgden elkaar en hielden contact, terwijl het leven mij alle hoeken van de kamer liet zien.

Dat deze vriendschap acht jaar later tot een complot zou uitgroeien, had ik nooit durven dromen en vandaag zat ik zeldzaam om woorden verlegen. Ik weet niet waar ik beginnen moet om onder woorden te brengen hoeveel deze verrassing voor mij betekent. Niet om de bijdrage van ieder persoonlijk, maar om het gebaar en de gedachte erachter. Het zijn niet alleen de namen op de lijst, maar ook de mensen die de boodschap misschien hebben gemist, waarvan ik zeker weet dat ze er anders bij hadden gestaan. Dat zijn de mensen die muziek in mijn leven brengen. Want de muziek die ik vanmorgen beschreef, wordt plotseling door een bigband gespeeld. Een bigband die mij verleidt en leidt, over de dansvloer en daar voorbij.

Vandaag streep ik een wens van mijn bucketlist en binnenkort ga ik mijn gezin een herinnering geven waar ze later nog aan terug zullen denken. Dat is niet alleen de herinnering aan Dinsey zelf, maar vooral aan de warmte die we voelden, omdat zoveel lieve mensen ons dit gunden. Vandaag dans ik en hoor ik de muziek, omdat jullie hem zo luid en duidelijk voor mij spelen!

Voor: Richard, Sandra, Mandy, Renate, Tamar, Petra, Syl, Marjolein, Gerrie, Peter, Trude, Wil, Leo, Petra, Brigitte, Marjon, Ward, Ilse, Marjo, Peggy, Miranda, Anette, Marjan, Edgar, Wendy, Levy, Sem, Rian, Margo, Marjon, Carmen, Ardin, Sandra, Louise, Peter, Cora, Wim, Julie, Emile, Sander, S, Inge, Leo, Marita, Lindsay, Monique, Edith, Hanneke, Paul, Larissa, Keano, Collin, Ron, Rob, Emily, Debby, Jeanette, Jaqueline, Henske, Charlotte, Ine, Merel, Yvonne en in het bijzonder Ans. Maar ook evengoed voor iedereen die het mij gunt of blij voor ons is.

Voortaan schrijf ik de namen van de bandleden op mijn lijstje en mijn bucketlist berg ik voorlopig weg. Want dat bijzondere lijstje is eigenlijk veel belangrijker en meer waard dan welke wens ook!

3 Reacties op “Mijn eigen Bigband

Geef een reactie

