Happy today!

images

Aan de vooravond van een nieuw jaar, kijkt iedereen in zijn eigen glazen bol. Er wordt naar het verleden gekeken en gespeculeerd over wat nog komen moet. We evalueren traditiegetrouw onze misstappen en we beloven onszelf dat we het en een nieuw jaar helemaal anders gaan doen. Ik heb al gekeken naar de jaren die achter me liggen en ik heb mijn wens voor het komende jaar al uitgesproken. Als ik kijk naar wat 2013 mij gebracht heeft, doe ik dat met gemengde gevoelens.

Het was het jaar van de veerkracht, de teleurstelling, de vechtlust en de eenzaamheid. Een jaar met twee grote tegenslagen en veel kleine meevallers. Ik bereikte een groot publiek, maar zag ook de steun uit mijn directe omgeving afnemen. Ik leerde nieuwe mensen kennen en verloor oude vrienden. Het warme bad versus de confrontatie. 2013 was het jaar dat ik een nieuwe balans moest vinden en moest leren om de regie over mijn leven los te laten. Het was het jaar dat kansen bracht en het jaar dat ik mijn eigen grenzen opnieuw leerde kennen. Binnen die grenzen heb ik keuzes gemaakt en daarbij is de keuze om met de dag te leven, misschien wel de moeilijkste geweest, maar het heeft me wel het meest gebracht. Opkomen voor mezelf en voor mijn idealen en geen schuldgevoelens meer. Niet meer kijken, voorbij een behandeling en elke goeie dag omarmen als een cadeautje.

Of ik nu vooruit kijk of juist terug, het verleden en de toekomst hebben dit jaar een totaal andere dimensie gekregen. Het verleden gedragen door herinneringen en de toekomst door hoop.

Op de grens van 2014, wens ik voor iedereen die mij lief is, een mooie toekomst. Ik wens iedereen geluk, maar vooral hoop, inzicht en wijsheid toe. Ondanks de tegenslagen of misschien juist wel dankzij, heb ik in 2013 iets heel bijzonders ontvangen en dat cadeau zou ik maar wat graag delen. Ik heb namelijk vandaag gekregen. Gisteren is geweest, morgen is onzeker, maar vandaag is het wel de dag dat ik mijn herinnering voor morgen creëer.

“Today is a gift, that is why it is called the present”

 

2 Reacties op “Happy today!

  1. Wat heb je dit weer mooi geschreven zeg. Ik ben niet iemand die van lezen houd, omdat ik bij bladzijde 3 al niet meer weet wat er in bladzijde 1 stond! Maar jouw boeken hadden ik in Nog geen 3 dagen uitgelezen. Ook je blog’s en columns lees ik zonder met mijn ogen te knipperen in 1 adem uit. Het klinkt misschien raar maar jou ellende heeft mij zo geholpen, ik ben zelfs van mijn anti depressie pillen af (ik slikte 225 me per dag!) Ik hoop niet dat je boos op me word Door je dit te vertellen, maar als het dan echt zo is dat sommige zeggen alles heeft een doel of reden in het leven, hoop ik dat je er Door gesterkt wordt lieve Felle. Maar uit de grond van mijn hart zeg ik je nu dat ik weer aan de pillen zou gaan als het jouw genezing bracht! Heel veel liefs van Wilma en een knuffel voor jullie allemaal

Geef een reactie

