Back to school

Back-to-School

 

Op mijn veertigste duik ik opnieuw de schoolbanken in. Niet om zelf te studeren, maar om als studieobject mee te werken aan baanbrekend onderzoek, naar een middel waar de knappe koppen hoge verwachtingen van hebben. Want de resultaten van deze studie kunnen mogelijk geschiedenis schrijven en daarmee krijg ik een unieke kans om mezelf en vele anderen hoop op een toekomst te bieden.

Teleurstelling, verdriet, angst en woede. Een wervelwind aan emoties razen door mijn lijf. Het lijf dat mij verraden heeft en zo zijn best heeft gedaan de schijn hoog te houden. Want schijn bedriegt en mijn lijf heeft mij bedrogen. Vele malen heb ik de complimentjes in ontvangst genomen. Ondanks dat ik me niet altijd fit voelde, trok ik me op aan het beeld van mezelf in de spiegel en de bemoedigende woorden uit mijn omgeving.

Toch was de confrontatie met het slechte nieuws maar kort. Alle scenario’s had ik vooraf al in mijn hoofd doorlopen en beslissingen stonden al vast, voordat ik wist of ik ze nemen moest. De keuze voor een alternatief en de kans om mee te werken aan een hoopvol traject, was snel genomen, ondanks de offers die ik hiervoor zal moeten geven.

Angst voor het onbekende en hoop. Een sprong in het diepe en een risico dat ik andere kansen verspeel. Ik ga het avontuur aan, omdat ik niet veel te verliezen heb, maar tegelijkertijd weet ik dat er wel degelijk veel op het spel staat. Niets doen is geen optie, maar door zware wapens te gebruiken kan ik straks met lege handen staan, als mijn vijand blijkt opgewassen tegen dit geweld. Want we houden wel wat achter de hand, maar meer dan een handje munitie zal dit niet zijn.

Hoop heeft momenteel de overhand, omdat denken aan de risico’s een te grote confrontatie is met mijn angst voor het onvermijdelijke. Omdat ik mijn gezin alles wil geven en mijn kinderen leer dat hoop en inzet de manier is om dromen waar te maken.

Ik droom van een toekomst en het succes van mijn wapens. Want naast de wapens die mij nu geboden worden, is mijn sterkste troef in het geheel mijn eigen doorzettingsvermogen. Ik grijp de kans aan om geschiedenis te schrijven. Ik ga voor het ultieme resultaat en voor een toekomst. Niet alleen voor mezelf, maar voor mijn gezin en al die mensen die, dankzij het onderzoek, straks misschien een heel sterk wapen in handen zullen krijgen.

 

PARP-remmers info

11 Reacties op “Back to school

  1. We hadden het er al even over.
    Logische beslissing als je dicht bij jezelf blijft.

    Ik heb een onmetelijk vertrouwen in de knappen koppen maar ga wel duimen voor de fijnst mogelijke groep.

  2. Zo knap van je en toch heb ik zoveel respect voor je vechtlust, en denk soms gaat er een knopje om en je gaat ervoor, hoe moeilijk het soms voor jezelf kan zijn..

  3. Weer helemaal bij! Alhoewel ik niet weet om welk middel het gaat, maar dat zal tzt wel duidelijk worden. Ik hoop met jou dat het baanbrekend zal zijn en jou, je gezin en veel borstkankerpatiënten nieuwe kansen. Toitoitoi!

Geef een reactie

