Set them free!

vrijheid

Morgen mogen we ze weer even lekker laten hangen. Of je er nu één hebt of twee, opgevuld, ingekapseld, breed, smal, groot of klein. Ja, want het is weer nationale-laten-we-weer-eens-een-ludieke-actie-voor-vrouwen-met-borstkanker-houden-dag. No bra day! Topless op het strand of met de tepeltjes vooruit, in een strak shirtje, om ons te laten voelen dat ze zo ontzettend meeleven met de strijd die wij dagelijks leveren.

Dat wordt een bijzonder gezicht. Hangende borsten en wiebelende A-cupjes. De ééntietige bandieten mogen waarschijnlijk verstek laten gaan, want we eren hier natuurlijk wel de gezonde borst. De borsten die onze kinderen mogen voeden en een genot zijn om naar te kijken. Borsten staan namelijk voor vrouwelijk schoon en zijn het toppunt van vrouwelijkheid.

Maar als dat waar is, wat ben ik dan? Mijn klierweefsel is niet meer en heeft plaats gemaakt voor een met siliconen gevuld omhulsel. Mijn tepels staan niet vooruit omdat er te weinig gezonde huid was om ze van te maken en ik kan mijn borsten niet laten hangen, omdat de littekens dan trekken.

Ik denk dat ik morgen maar eens een terrasje ga pakken. Ergens langs de boulevard of langs een ander druk wandelgebied. Want ik wil toch wel heel erg graag meegenieten van deze bijzondere dag en kijken hoe de dames met hun meisjes aan de wandel gaan. Het is tenslotte ook mijn dag, dus ik haal er graag uit wat er in zit. En nee, daarmee bedoel ik niet mijn borsten….

5 Reacties op “Set them free!

  1. <3. Wat een mooie en realistische reactie op deze 'ludieke' actie.
    Allemaal je tieten laten zien om solidair te zijn met de vrouwen zonder tieten. Hoe verzin je het hè? Ik ga morgen ook eens een oogje in het zeil houden en al dat moois, dat ik zelf niet meer heb, bewonderen bij mijn sekse genoten ❤

  2. Is dit weer zo’n Facebook-actie?
    Het is morgen ook Metastatic Breast Cancer Day, dus ik denk aan mijn lotgenoten met uitgezaaide borstkanker, van wie ik niet verwacht dat ze aan dit soort acties meedoen…

  3. Wat zijn er toch een idioten! En wat heb jij dat weer mooi verwoord! Waarom denken die mensen toch dat we hier allemaal op zitten te wachten. Oké ik zoek zelf de grenzen met mijn kale kop ( waar nu gelukkig weer wat haar opzit op?..) maar die klote borst kanker is niet iets om met iets leuks te associeren. Ik heb mijn borst gelukkig ( al jaagt het me soms ook angst aan) mogen behouden wel 2 maten kleiner. maar ook mijn lijf is niet wat het was en vraag me af of het dat het ooit nog weer wordt . En dan idd alleen de mooie borsten. Ik zal je zeggen wij zijn nog veel mooiere vrouwen met 1, geen , siliconen en verschillende borsten. Simpel weg om dat we een vreselijke strijd lijden of hebben geleden, en sterk kwetsbaar een puur zijn.

Geef een reactie

