De plaat en zijn verhaal

tattoo art

Ik ben verraden door mijn lijf en toch blijf ik het koesteren. Ik ben boos op mijn lichaam, maar wil toch altijd weer laten zien hoe sterk het daadwerkelijk is. De plaatjes die mijn lichaam sieren, zijn deels symbolisch en vandaag stel ik me open voor een nieuw hoofdstuk. Elk plaatje heeft een verhaal en elk verhaal verdient een vervolg. Mijn verhaal heb ik vaker gedeeld, maar ondertussen leef ik met de angst dat ik het vervolg niet zelf vertellen kan. Vandaag zet ik me over mijn angst voor de toekomst heen. Ik kies voor een vervolg met een open einde. Ik negeer mijn onzekerheid en laat mijn lichaam zien dat mijn geest de strijd niet op wil geven.

Na lang twijfelen, laat ik het plaatje op mijn rug flink uitbreiden. De afbeelding op zich, heeft niks symbolisch, maar de motivatie des te meer. Ik vond het namelijk lange tijd zonde van de investering. Mijn lichaam was het voor mijn gevoel niet waard om nog verder te versieren, omdat ik dacht dat het niet lang meer mee zou gaan.

Aan de situatie is niet veel veranderd. De angst is niet weg en de vooruitzichten blijven onzeker. Maar toch heb ik de keus gemaakt om te blijven vechten en dat staat vanmiddag centraal. De keus om mijn lichaam te eren en dankbaar te zijn voor de kracht die het heeft. Mijn keus om het verhaal verder te vertellen, zonder te weten of er ooit een vervolg komt.

Vandaag vertelt het plaatje het verhaal van angst en verdriet, maar ook van liefde en geluk. Het geluk dat ik ervaar omdat ik intenser leef en de liefde die ik voel van de mensen die in mijn verhaal meedelen.  Ik vertel mijn lijf dat ik er alles aan zal doen om het leven vast te houden en ik vertel mijn geliefden dat ik altijd zal blijven leven in de woorden die ik deel.

Vandaag krijgt mijn plaatje een vervolg, omdat ik geloof in de toekomst en omdat ik mijn wilskracht, mijn moed en mijn hoop graag wil tonen. Ik wil laten zien dat ik nog niet opgeef. Dat mijn lijf de versiering waard is en dat ik het leven leef waar ik heel veel van hou!

Live the life you love,

Love the life you live

 

2 Reacties op “De plaat en zijn verhaal

Geef een reactie

