Annuleringsverzekering

Afbeelding

 

 

De afgelopen dagen ben ik onverwachts op reis geweest. Niet naar een tropisch oord of een zonnige bestemming, maar het was er over het algemeen wel warm en prettig vertoeven. Heel af en toe kreeg ik een koud buitje over me heen en het dreigde zelfs soms te gaan onweren.  Het was voor een deel onbekend terrein en ik werd deels bijgestaan door bekenden. Het was een ervaring die ik niet snel zal vergeten, maar ik hoop toch vooral dat de aanleiding van mijn reis anderen lang bij zal blijven. Wat begon als een tussentijds reisverslag, voerde mij plotseling in een heel korte tijd verder dan ik ooit was geweest.

Mijn gevoelens en ervaringen aan een publiek toevertrouwen is voor mij niks nieuws. Ik heb altijd lief en leed gedeeld via mijn weblog en mijn (dag)boeken uitgegeven, met als doel anderen te inspireren en een nalatenschap voor mijn kinderen te creëren. Ik ben ook nooit bang geweest om mijn mening te geven en sta altijd open voor die van anderen. Het verhaal dat aanleiding is geweest voor mijn rondreis door Nederland, is dan ook geen verwijt of beschuldiging geweest, maar puur een verzet vanuit mijn persoonlijke ervaring.

Het was een prachtige tocht die mij veel heeft gebracht. Ik heb nieuwe mensen ontmoet en vrienden gemaakt. Ik ben bijgestaan en heb bij kunnen dragen aan iets waar veel mensen wat aan zullen hebben. Zonder mijn vakantiebestemming te delen, heb ik veel mensen bereikt en hopelijk ook bewust gemaakt. Samen met alle mensen die mij gesteund hebben, heb ik misschien een heel klein beetje verschil kunnen maken. Niet omdat het van mij perse anders zou moeten, maar omdat ik graag zie dat mensen meer oog hebben voor wat een ander soms voelt.

Zonder mijn doorlopende reisverzekering was ik misschien wat dichter bij huis gebleven en had ik niet zo ontzettend veel lieve woorden ontvangen. Dit reisje is nog lang niet voorbij, maar ik wil mijn reisgenoten wel alvast hartelijk bedanken. Zij hebben dit tripje voor mij zo bijzonder en mogelijk gemaakt. Want als ik één ding geleerd heb, dan is het dat ik veel reisgenoten heb. Allemaal met verschillende wensen of inhoud van hun emotionele bagage.

Het blijft een gevoelskwestie en een keuze welke reisbestemming je uiteindelijk kiest. Kies je ervoor dit met anderen te delen omdat je denkt daar goed aan te doen, dan is dat wat mij betreft prima, zolang je mij niet vraagt dat ook te doen. Heb je besloten om toch niet te gaan? Dan is mijn doorlopende reisverzekering bij deze een volledig gedekte annuleringsverzekering. 

9 Reacties op “Annuleringsverzekering

  1. Ik ben blij dat ik af en toe een stuk van jou reis mag meelopen, met mijn eigen rugzak en eigen mening,
    maar met oh zoveel respect voor de jouwe.
    Jij geeft meer kracht dan je zelf weet.
    Xs

  2. De paden op, de lanen in…..vooruit……lalalala 🙂 Fijn om te merken dat niemand echt alleen reist! Iedereen sjouwt bagage mee, de een een klein koffertje, de ander zoveel dat het bijna niet te te tillen is. Maar omdat we het samen doen, is het haalbaar!

  3. Wederom heel herkenbaar. Alleen ga je het niet redden, met liefde van je naaste om je heen wel. Schitterend hoe jij de gevoelens en emoties kunt neerschrijven. Ik hoop nog veel berichten van je te lezen.

Geef een reactie

