Lieve Nes,

Er is een gat geslagen. Een leegte, die niet op te vullen lijkt. Twee meisjes moeten verder, zonder de liefde en steun van hun moeder, omdat het leven dat heeft genomen wat voor hen zo vreselijk onmisbaar is.

De pijn en het verdriet dat ik voel, gaat verder dan het gemis van een dierbare vriendin. Mijn hart gaat uit naar je twee dochters en de vader die ze op moet vangen. Angst speelt mij parten en tegelijkertijd een gevoel van schuld. Omdat ik zelf nog kansen heb, maar ook omdat ik bang ben voor het gat dat ik ooit zal achterlaten, nu ik zie hoe groot de leegte is.

Twee dappere meisjes die heen en weer geslingerd worden tussen verdriet en de dagelijkse zaken. Soms even vrolijk en soms in tranen, omdat het besef er nog maar nauwelijks is. Een vader die vecht tegen zijn tranen, omdat hij sterk wil zijn voor zijn dochters.

Je wist dat het einde kwam en sprak over de bijzondere band die opnieuw was opgebloeid. Je was bang om je meisjes achter te laten, maar wist ook dat er een vangnet zou zijn. Je hebt jouw karakter meegegeven en daarmee zal je altijd een stukje van de leegte kunnen vullen. Jouw liefde blijft in het hart van je kinderen voortbestaan en jouw omgeving neemt die liefde mee, zodat ze het door kunnen geven.

Ik heb je beloofd over je meisjes te waken, maar ik weet dat ik niet de enige ben. Want naast alle mensen die nu treuren om het verlies, is daar nog altijd jouw geest en de herinnering die je nalaat. De herinnering aan een sterke moeder, zal het geslagen gat uiteindelijk kunnen dichten. Dat zal niet vanzelf gaan, maar dankzij het vangnet en de onvoorwaardelijke liefde van hun vader, zullen ze nooit vergeten waar ze vandaan komen en sterk genoeg zijn om de leegte te vullen met oude en nieuwe herinneringen.

Ik huil en ik proost deze week. Met een lach en een traan, hef ik mijn rosébiertje. Ik proost om jouw leven, maar vooral ook op jouw leven en op de belofte die ik je gedaan heb…

 Liefs,

Fem

2 Reacties op “Lieve Nes,

  1. Sterkte Femke
    Ook voor jouw gezin
    Natuurlijk haar gezin
    De twee klassen van de kinderen
    En iedereen die hierdoor getroffen wordt
    En dan nog een keer extra voor jou omdat onze grootste angst (het achterlaten van je geliefden) zo verschrikkelijk dichtbij komt.
    Dikke knuffel

    • zo = op deze manier

      Dat wist jij wel (weet ik) maar ik dacht ineens voor andere mensen me verkeerd gaan opvatten.

Geef een reactie

