Prijsvechter

aandelen

Ik heb van het begin af aan gezegd niet te gaan zitten wachten op het onvermijdelijke. Ik wacht op het noodzakelijke en vecht voor het ultieme. Want ik ben een prijsvechter en heb ondertussen een flinke dosis geduld leren toepassen. Tijd is mijn vriend en mijn vijand tegelijk. Ik probeer mijn vijand de baas te worden en zoek naar zijn zwakke plekken, terwijl ik mijn vriend probeer te omarmen. Dat klinkt makkelijk, maar ook ik geef soms toe aan de spanning die al dat wachten veroorzaakt.

Veel mensen denken dat een kankerpatiënt leeft van behandeling tot behandeling, maar het grootste deel van onze tijd besteden we denk ik wel aan het wachten. Het wachten op een onderzoek en het wachten op uitslagen. We wachten op resultaat of ongewild juist op het moment dat de resultaten tegen zullen vallen. We besteden uren in wachtkamers en tellen de dagen af, terwijl ons weefsel of de doorgrondige foto’s door knappe koppen worden geanalyseerd.

Na drie pittige kuren, werd er vorige week onderzoek gedaan naar de resultaten van mijn gevecht. Na al die jaren lukt het mij aardig om mijn zorgen tijdens het wachten opzij te zetten, maar vaak komt de spanning op het laatste moment toch nog om de hoek kijken. De beelden zijn digitaal, maar de conclusie wordt niet uitgesproken, zolang de uitslag nog niet is besproken. Ik ken de routine en blijf geduldig. Totdat de dag van de uitslag en een nieuwe behandeling aanbreekt.

Een week wachten vliegt in eerste instantie  voorbij, maar als het verlossende woord in zicht is, lijkt de tijd even stil te staan. Die laatste minuten zijn zenuwslopend. Is mijn inzet voldoende geweest en kan mijn behandeling worden voortgezet?

De resultaten zijn positief en de uitzaaiingen geslonken. Een bevestiging dat de prijs die ik betaalde overeenkomt met de vooraf ingeschatte waarde. Mijn aandelen stijgen direct weer en ondanks dat ik nog niet terug ben op mijn oorspronkelijke waarde van zes maanden terug, vier ik het alsof ik enorme winst heb geboekt.

We zijn nu op de helft en hopen dat ik mijn waarde en tijd met de volgende kuren meer dan verdubbelen kan. Ik ben er nog lang niet, maar ondanks al het wachten of misschien wel dankzij, heb ik tijd gewonnen en tijd is toevallig momenteel wel even mijn kostbaarste bezit!

 

2 Reacties op “Prijsvechter

  1. Yes dat is nog eens nieuws waar we op wachtten!

    Proost. Ik met mijn glas water jij met je bierkleurige of was het nou ananassige cocktail

    X

Geef een reactie

