Jubileum

Vandaag op de kop af vijf jaar geleden, zat ik vol spanning te wachten op het klapperen van de brievenbus. Ik was die dag best beetje zenuwachtig, want het was de dag dat mijn allereerste column op krantenpapier gepubliceerd zou worden. In mijn plakboek tel ik een kleine tweehonderdzestig krantenknipsels, met vooraan die allereerste column voor een groter publiek dan alleen familie of bezoekers van mijn weblog.

In de afgelopen vijf jaar is er veel gebeurd en heb ik veel gedeeld. Ik ben ook gegroeid en ik heb geleerd van en door mijn eigen schrijfproces. Ik ging wekelijks de uitdaging aan om iets nieuws te brengen of door de afweging te maken van wat ik wel en niet wilde delen. Ik heb in die jaren maar zelden getwijfeld over een onderwerp en altijd recht uit mijn hart geschreven. Ik heb mijn gezin als inspiratiebron gebruikt en de ontwikkeling van mezelf en mijn kinderen gedeeld met Zoetermeer en omstreken.

Ik heb verwerkt en verteld. Ik heb gegeven, maar ook ontvangen. De reacties waren soms hartverwarmend of brachten een glimlach op mijn gezicht. Ik heb vijf jaar lang de kans gekregen mezelf te verder te ontwikkelen, anderen te inspireren en te groeien door de ervaring.

Dit jubileum stemt mij vrolijk, maar er zit helaas ook een keerzijde aan. Door wijzigingen en bezuinigingen, zal ik eind dit jaar moeten stoppen met het schrijven van mijn column voor Dichtbij. Inmiddels hebben zich gelukkig wel nieuwe uitdagingen aangediend en er is bovendien niemand die mij ervan weerhouden kan te blijven schrijven. Mijn weblog blijft openbaar en ik verzorg sinds kort een column voor het blad Mijn Geheim.

Toch zal ik hier straks afscheid moeten nemen. Dat doe ik met pijn in mijn hart en ik wil mijn laatste weken gebruiken om terug te blikken op vijf jaar en een blik te werpen op mijn onzekere toekomst.
Maar vandaag vier ik mijn jubileum met een grote glimlach!

Postiljon/Dichtbij 15-11-2012

Geef een reactie

