Topprestaties

 

Met de voorlopig laatste kuur voor de boeg, heb ik een ambitieus plan gemaakt. Mijn lichaam protesteert en heeft duidelijk steeds meer moeite met het herstel na een elke aanslag, maar ik weiger eraan toe te geven en een gevangenen te worden van mijn eigen lijf. Ja, ik moet een stapje terug doen en ik zal straks ook de tijd moeten nemen voor een volledig herstel. Toch hoop ik met mijn plan mijn lichaam te slim af te zijn en daarom heb ik de eerste stap alvast genomen.

Het is namelijk mijn ambitie om mijn lijf te laten voelen wie de baas is, door te werken aan mijn conditie. Ik heb mezelf weer ingeschreven bij een sportschool en inmiddels de eerste meters op de loopband afgelegd. Met kleine stapjes werk ik zo aan mijn toekomst en tot mijn grote verbazing gaat het mij een stuk makkelijker af dan ik verwacht had. De endorfine die vrijkomt, terwijl het zweet over mijn rug loopt, bezorgt mij een gevoel van trots en geluk. Met elke meter die ik afleg, groeit het vertrouwen in mijn eigen kunnen en het besef wat ik de laatste maanden heb weten te bereiken.

Ik heb namelijk topsport geleverd. Ik heb gevochten voor mijn leven, zonder dat mijn leven stil is komen te liggen. Ik heb mijn werk en gezin draaiende gehouden in moeilijke tijden. Dankzij de steun van mijn man en de lieve mensen om me heen, heb ik de regie in handen kunnen houden en nu het einde in zicht is, laat ik mijn lichaam voelen wie de baas is.

Tijdens mijn inspanningen op de loopband, denk ik na over de tijd die achter mij ligt en over de toekomst. Met nog één prestatie te leveren, verwelkom ik de adrenaline. Ik zal mijn doorzettingsvermogen nog keihard nodig hebben, maar weet wel waar ik het voor doe en met elk stapje op de band, komt het einde dichterbij.

 

Postiljon 20-09-2012

Geef een reactie

