Misverstand

 

De afgelopen week ben ik geconfronteerd met veel vragen. Deze vragen gingen over mijn verhuizing en hoe dit nou precies zat. Nou, dit is dus een misverstand. Een aantal weken geleden schreef ik namelijk een verhuisbericht over de overgang naar een ander ziekenhuis, omdat ik niet meer behandeld kon worden in het LangeLand Ziekenhuis. Deze noodzakelijke verandering en het verlies van mijn vertrouwde ‘thuisbasis’ heeft mij behoorlijk aangegrepen. Zo beschreef ik twee weken geleden mijn ervaringen en gevoel in deze kwestie, met als insteek en metafoor, de verhuisdozen met emotionele inhoud. Ik beschreef de chaos in mijn hoofd en de onzekerheid en onwennigheid van mijn nieuwe omgeving.

Inmiddels ben ik ‘over’. Dat wil zeggen dat ik gewoon nog in mijn eigen huis woon, maar dat ik voor mijn behandeling een stukje verder moet reizen. Ik heb kennis gemaakt met een nieuw team van verpleegkundigen en drie verschillende oncologen gezien. De medische kennis is er ruimschoots aanwezig, maar het persoonlijke contact moet nog wel groeien.

Voor deze verhuizing ben ik dus gaan inpakken. Niet voor een nieuw huis, maar wel voor een nieuwe omgeving en ondertussen heb ik al een aantal bezoekjes gebracht en twee kuren toegediend gekregen op de nieuwe locatie. Ik mis het vertrouwde team nog steeds, maar begin wel te wennen aan de andere protocollen en de nieuwe persoonlijkheden in het behandelcentrum. Echt persoonlijk is het nog niet en dat zal nog wel eventjes duren ook. Want het opbouwen van een band, vraagt nu eenmaal om tijd. Na zes jaar in het LangeLand Ziekenhuis, kind aan huis te zijn geweest, is het nu zaak open te blijven staan voor mijn nieuwe omgeving.

Zoals het er nu uitziet, krijg ik die tijd gelukkig wel. Nieuw onderzoek, na mijn volgende kuur, moet dat nog wel bevestigen, maar ik ben hoopvol en verwacht dat er een dag zal komen dat ik mijn emotionele verhuisdozen uitpak en me thuis zal gaan voelen.

Postiljon 30-08-2012

Geef een reactie

