Een kater zonder feestje

 

Als ik mijn ogen open doe, draait de wereld om mij heen. Mijn benen lijken van rubber en mijn hoofd bonkt. Ik heb een kater. Het gif dat door mijn aderen  stroomt heeft bezit genomen van mijn lichaam en ik kan niet anders dan mij overgeven aan het gevoel van machteloosheid.

Een week geleden sprong ik in het diepe. Ik koos voor de strijd, maar ben nu al bijna moegestreden. Een heldere vloeistof in een zakje, druppelde langzaam binnen en de effecten lieten slechts enkele dagen op zich wachten. De klap kwam in de derde nacht. Letterlijk, want het leek of er een tiental mannetjes naast mijn bed stonden, die met houten stokken mijn benen bewerkten. De pijn viel vies tegen en de machteloosheid nam toe. Drie dagen heb ik gelegen; bijna hallucinerend en brak door het gif. Een kater, zonder het feestje vooraf en een enorme confrontatie met de realiteit en mezelf.

Ben ik wel zo stoer dat ik deze strijd aanga? Ben ik sterk genoeg om door te gaan?

Na vier dagen lijkt het keerpunt te komen. De vermoeidheid blijft, maar de pijn trekt weg. Een infectie door verminderde weerstand, vertraagt de heling, maar de stijgende lijn is ingezet en daarmee groeit mijn wilskracht een heel klein beetje.

Over nog geen drie weken, staat mij opnieuw een kater te wachten en ik kan alleen maar hopen dat mijn geest sterk genoeg is om de herinnering aan de afgelopen week te vervagen. Bij goed resultaat zal ik het proces nog minstens vijf keer moeten herhalen en ik verheug me allerminst op de uitwerking die ik deze week zo pijnlijk ervaren heb.

Maar als ik mijn moed weet te koesteren en blijf focussen op mijn doelen, heb ik straks wel een reden voor een feestje. Tot die tijd tel ik de katers af. Want als ik uitgeteld ben, vier ik een feestje, maar dan wel een feestje na de kater!

Postiljon 16-05-2012

Geef een reactie

