Aanval is de beste verdediging

 

Soms zit het mee en soms zit het tegen. Voor mij was het laatste de afgelopen week behoorlijk van toepassing. Wat begon als een onschuldig griepje, eindigde in de operatiekamer en spoorde aan tot het nemen van een aantal moeilijke beslissingen.

Na meerdere reconstructieve operaties, heeft een hardnekkige ontsteking roet in het eten gegooid en ben ik terug bij af. Waar mijn behandelplan tot nu toe vrij onzeker was, was de ontsteking een gevaar en heb ik knopen doorgehakt.

Drie middagen heb ik op de spoedeisende hulp doorgebracht. Helaas mocht het niet baten. Mijn gevoel zei me dat het niet goed ging en uiteindelijk bleek mijn gevoel juist. Mijn lichaam liet me in de steek, maar mijn instinct niet en nu mis ik opnieuw één borst en sta ik aan het begin van een zware periode.

De noodzaak van deze ingreep, heeft mij geholpen een keuze te maken en ik kies voor de aanval. Want als mijn lichaam zo kan falen, is het tijd om het een lesje te leren en te laten zien dat ik de baas ben.

De uitslag van mijn laatste scan is op dit moment nog niet bekend, maar de afgelopen week heeft mij geleerd dat ik mijn instinct moet volgen en mijn instinct zegt me dat ik moet overgaan tot actie. Niet meer wachten en geen onnodige onzekerheden meer. De aanval en wel de volle laag!

Het zal een pittige strijd worden. Een periode van veel pieken en dalen en ik hoop dat het me gaat lukken om alles uit de pieken te halen, om de dalen door te komen. Ik hoop dat ik tijdens de moeilijke dagen mijn doel voor ogen kan blijven houden en dat ik me kan blijven focussen op mijn herstel.

Ik geef alles en weet dat ik gesteund wordt in mijn beslissing. Niet alleen door mijn omgeving, maar ook door de innerlijke rust die deze beslissing mij gebracht heeft.

Postiljon 26-04-2012

Geef een reactie

