Toverfee

 

Na een periode van leven tussen hoop en vrees, hebben we duidelijkheid gekregen en is onze hoop op tien procent verloren gegaan in vrees. Onderzoek heeft uitgewezen dat mijn uitzaaiingen kwaadaardig zijn en inmiddels zwerven door mijn lichaam. Ze zijn gelukkig nog relatief klein, dus is onze hoop gevestigd op een goed behandelplan en het nieuwe onderzoek naar de mogelijkheden daarvan.

Het zijn pittige weken geweest van wachten en onzekerheid. Er staat ons zo nodig een nog pittiger tijd te wachten, maar de duidelijkheid van dit slechte nieuws heeft wel een last van onze schouders genomen. Het is zoals het is en we nemen ons voor om te gaan knokken voor ons geluk en te vechten tegen de vijand.

Om even te kunnen bijtanken na alle onrust en onderzoeken, spreek ik de wens uit om met mijn gezin eventjes weg te gaan, zodat we tijd voor elkaar hebben en samen kunnen nadenken over de toekomst. Maar ook juist om die toekomst even te vergeten en onze band aan te halen, zodat we de dag van morgen als een sterke eenheid tegemoet treden.

Mijn wens wordt gehoord en een lieve vriendin zet zich in om mijn gezin te helpen. Als een ware toverfee, strooit ze met haar stafje sterretjes uit over het eiland Texel. Het resultaat is een sponsoring voor een korte vakantie en een groot park op het eiland biedt ons, geheel belangeloos, een huisje aan voor een lang weekend.

Ontroerd en dankbaar, nemen we het aanbod aan. Deze barmhartigheid geeft moed en voedt onze hoop. Het geeft ons de kans om even tot rust te komen. Een adempauze voor mij en mijn gezin, maar vooral een bevestiging van het geluk dat we met elkaar hebben. Laat de wind op het eiland mijn zorgen even uit mijn gedachten doen wegwaaien en laat de liefde die we van onze toverfee ontvangen onze weg naar de toekomst een klein stukje lichter maken.

Postiljon 08-03-2012

Een Reactie op “Toverfee

  1. Lieve Femke, wat een vreselijk rot nieuws allemaal ! Ik weet even niet wat ik wou zeggen… Oh ja, wij gaan dit jaar voor t eerst meedoen met de Roparun, Willem lopen, ik op de fiets. Ik weet dus dat jij in aanmerking komt voor een weekje vakantie in een van de Roparun bungalows. Vraag er maar eens naar bij je arts of verpleegkundige. Gewoon doen !Het maakt mij blij je daar event mee te helpen, tenslotte is dat waarom wij het gaan doen.
    Heel veel sterkte, blijf naar jezelf luisteren en volg je hart.
    Liefs Marian van Ek (vroegere oppas van je neef en nichtjes)

Geef een reactie

