Het kan vriezen of dooien

 

We leven in onzekere tijden. Terwijl de wereld om ons heen doordraait, word ik
duizelig van alle informatie die op mij afkomt en vind ik mezelf, heen en weer
geslingerd tussen een uitgebreid scala aan emoties. Het leven is even onvoorspelbaar
als het weer en daarom kan het vriezen of dooien.

Terwijl heel Nederland zich afvraagt of de tocht der tochten gereden zal worden, leef
ik in eenzelfde onzekerheid over mijn toekomst. De elfstedenkoorts gaat deels
langs mij heen, maar ondertussen voel ik mij ook juist heel erg verbonden met
alle hoop en saamhorigheid die de onzekerheid met zich meebrengt.

Hoop doet leven en hoop is wat mensen op de been houdt in onzekere tijden. Mijn hoop
op een toekomst is deels weggeslagen door het bericht van mijn uitzaaiingen,
maar het deel dat nog in mij leeft is sterk genoeg om door te blijven gaan. Ik
hoop op de kans die ik gekregen heb door de vroege ontdekking. Ik hoop dat, als
dit bericht wordt gelezen, de tocht is gereden en alle gebeden van schaats liefhebbend
Nederland zijn verhoord.  Want als we na
vijftien jaar eindelijk massaal mogen kijken naar de belofte die uitgekomen is,
voedt dat mijn hoop op een toekomst en sta ik steviger op mijn eigen schaatsen.

Of het nu vriest of dooit, het leven gaat door. Of ik nu win of verlies, mijn hoop
blijft in leven. Het wereldnieuws gaat deels langs mij heen, maar ondertussen
sta ik er middenin. Omdat ik mij optrek aan alle positieve ontwikkelingen om
mij heen en omdat ik weet dat je je tegen de koude kleden kan. Met een dikke
winterjas trotseer ik de kou en adem de snijdende wind diep in. Nu vriest het
en morgen kan het dooien, maar zolang er nog steeds wonderen gebeuren in de
wereld, geloof ik erin dat mijn hoop sterk genoeg is om een stukje geluk af te
dwingen.

Postiljon 16-02-2012

Geef een reactie

