Overblijven

 

Ik mag een paar nachtjes overblijven. Vanwege aanhoudende
problemen met mijn borstprotheses, heeft de plastisch chirurg besloten ze te
vervangen voor een paar verse exemplaren. Niet omdat ik de pech heb gehad de
´verkeerde´ protheses te hebben hoor, nee, want daar heeft het ziekenhuis niet
mee ´gewerkt´, is mij verzekerd. Ik heb gewoon vette pech gehad, door bij de
drie procent van de gevallen te behoren waarbij een overmatige kapselvorming is
ontstaan. Het gevolg is een constante pijn en veel ongemak, dus daarom mag ik
een paar nachtjes overblijven.

Nu is het niet de eerste keer dat ik uit logeren ga in het
Lange Land en heb ik er helemaal geen slechte ervaringen mee. Ik zie het zelfs
als een korte vakantie, waarbij ik een paar dagen verplichte rust heb en niks
of niemand mij kan verleiden om toch wat te gaan doen.  Want ik ben een doener en ik kan moeilijk
stil zitten. Nu zal ik niet anders kunnen en moet ik zaken uit handen gaan
geven. Dat is ook één van de zaken waar ik tegenop zie. Het overdragen van mijn
huishouden en de zorg voor mijn kinderen. Dat en het eten in het ziekenhuis,
want daar ben ik niet zo dol op. Dat ligt overigens niet aan de kok daar, maar
aan mij en de associatie die ik erbij heb en mijn ervaringen uit het verleden.

Ik moet dus gaan overblijven en loslaten. Dat is moeilijk,
maar gelukkig kan ik rekenen op de steun van mijn gezin en dan met name mijn
man. Hij is degene die voor mij en mijn zorgen klaar zal staan en hij is degene
die mij eten van thuis brengt. Mijn man is ervaren met deze zorg en doet het
zonder mopperen en met liefde, maar dat neemt niet weg dat ik daar dankbaar
voor ben en hem langs deze weg graag wil laten weten hoe ontzettend veel hij
voor me betekent!

Postiljon 26-01-2012

Geef een reactie

