Gebruikershandleiding

 

Na meerdere reanimatiepogingen en verschillende hersteloperaties, moest ik er toch
aan geloven. Hij doet al jaren dienst en is de eerste jaren zeer trouw geweest,
maar zoals in elk goed huwelijk kan gebeuren, is de rek eruit gegaan en zijn we
niet meer compatible met elkaar. Onlangs is de tijd aangebroken om afscheid te
nemen van mijn laptop. Hij kan niet meer, omdat hij teveel aan informatie heeft
moeten verwerken en de toetsen al te vaak beroerd zijn. Hij is niet meer bij de
tijd, dus mijn persoonlijke psycholoog moet plaats maken voor een snellere
jongen met meer inhoud.

Met een dubbel gevoel bestel ik een nieuwe laptop en start het wachten op de
levering daarvan. Ik pak het werk dat ik mijn oude vriend heb  toevertrouwd zorgvuldig in en neem afscheid.
De leveringsdatum is bekend en vol verwachting klopt mijn hart.

Als de bezorger eindelijk voor de deur staat, pak ik je aan en ik moet mezelf
beheersen om je niet direct uit te kleden. Zorgvuldig volg ik de bijgeleverde
instructies stap voor stap en kijk verlangend uit naar het moment dat ik mijn
koffers weer uit kan pakken voor de nieuwe inrichting. Met mijn eigen
bestandjes op het bureaublad, voelt het namelijk vertrouwd en persoonlijk. Het
verminderd de afstand en helpt ons om snel een goede band te krijgen.

Maar onze band wordt al snel verstoord en ons huwelijk vertoont vanaf dag één
scheurtjes. Jouw software blijkt niet juist geïnstalleerd en ook aan je
hardware mankeert wat. Er blijft een toets hangen en dat zorgt voor flink wat irritaties.
Ik bel met de fabrikant en laat jou behandelen, terwijl ik verlangend naar mijn
oude laptop kijk. Mijn trouwe vriend had ook mankementen, maar daar was ik
bekend mee en tussen ons zou het uiteindelijk heus wel goed komen. Misschien is
het gewoon een kwestie van wennen en me even goed inlezen in de
gebruiksaanwijzing die je hebt meegebracht.

Postiljon 19-01-2012

 

Geef een reactie

