FWD

 

Internet is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Bijna iedereen heeft wel een e-mail adres en veel mensen Hyven, Facebooken of Twitteren erop los. We leven in een tijdperk waarin de digitale snelweg niet meer slechts gereserveerd is voor bollebozen of cumputernerds.

Toch kent ook juist die toegankelijkheid zijn keerzijde. Het gastenboek van mijn website, staat regelmatig vol met dubbelzinnige aanbiedingen en links naar vage websites. Ook mijn mailbox loopt vol. Aanbiedingen van webwinkels, nieuwsbrieven die mij niet interesseren en ongewenste spam van goedbedoelende social-media-vriendjes.

Steeds word ik weer geconfronteerd met kaarsjes die ik voor lotgenoten moet laten branden, doorstuurmailtjes over het zogenaamde gevaar van deodorant of andere vreemde acties. Acties, waarin schoenmaat, favoriete snoepje en lingerievoorkeur gebruikt moet worden om aan te geven dat je de strijd tegen borstkanker steunt.

Persoonlijk schuif ik dit soort mailtjes meestal opzij, maar ik begrijp heel goed waarom gedupeerden zich storen aan deze ondoordachte acties en daarom kan ik sommige tegenacties wel heel erg waarderen.

Mijn schoenmaat is niet relevant en qua snoep, kies ik voor chocolade. Lingerie mag sexy, maar moet in mijn geval vooral comfortabel zitten. In navolging op één van de tegenacties, wil ik wel meewerken aan het verstrekken van de volgende gegevens en cijfers:

50 cm; dat is de lengte van mijn littekens. 5 is het aantal jaren dat ik nodig had om officieel te genezen. 9 staat voor het aantal operaties die ik heb gehad en 6 voor het percentage waar ik inzat, toen ik te horen kreeg dat ik een overlevingskans had van 85 procent. 3 is in procenten de kans dat ik nogmaals geopereerd moest worden en 100 is het aantal procenten dat ik toebedeeld krijg omdat ik bij die 3 blijk te horen.

Cijfers en lingerie kunnen nooit helpen bij de steun aan anderen. Begrip daarentegen wel en daarom hoop ik dat iedereen begrijpt dat ik niet liever geen doorstuurmailtjes meer ontvang.

Postiljon 22-09-2011

Geef een reactie

