Denk groot…

 

Er is niks mis met het maken van plannen en vormen van ideeën, maar hoe realistisch zijn sommige ideeën en wanneer loopt het uitwerken van plannen de bescheidenheid voorbij?

Sinds kort heb ik mijn bedrijfsactiviteiten uitgebreid met het ontwerpen van T shirts. Niks grootschaligs en zelfs heel persoonlijk, maar voor mij wel een stapje richting een nieuwe vorm van volwassenheid. Het uitbreiden van mijn website, geeft de site een volwassen uitstraling en vol trots lanceer ik mijn kleine webwinkeltje, compleet met foto’s en winkelmandje.

De volgende stap is het geven van publiciteit aan mijn nieuwste project en daarbij zit mijn bescheiden aard mijn soms wel flink in de weg. Via de social media kom ik een heel eind, maar in het versturen van mailings ben ik toch wat terughoudend. Het maken van een juiste schifting in mijn contacten valt tegen en aan het opstellen van een bericht besteed ik veel zorg en aandacht, om ergernis bij de ontvanger te voorkomen.

Mijn sociale aard maakt dat ook de winst niet optimaal zal zijn. Van de opbrengst wil ik graag een deel doneren aan een doel dat mij dichtbij staat en de uren die ik steek in alle werkzaamheden, verzuim ik als gemaakte kosten van de winst af te halen.

Tijdens het hele proces van ontwikkeling en plannen maken, wordt ik heen en weer geslingerd tussen mijn gevoel en verstand. Dan vraag ik me weer af welk doel ik voor ogen had, toen ik de eerste stap nam op dit, voor mij nog, onbekende terrein. Was het niet vooral mijn doel om anderen te inspireren met mijn teksten en levensmotto? Dit doel vraagt nu eenmaal om groot denken, dus er is geen enkele reden voor valse bescheidenheid.

Vol zelfvertrouwen en trots draag ik mijn eerste eigen ontwerp. Op mijn borst staat het engeltje dat als een rode draad door mijn leven loopt en op de rug de tekst: “Denk groot, leef bescheiden!”

 www.femkevanrossum.nl

 

Postiljon 30-06-2011

Geef een reactie

