Watervrees

 

 

In mijn dagelijks leven vraag ik vaak aandacht voor het belang van een goede nazorg voor (ex-)kankerpatiënten, door mijn ervaringen te delen. Ik vertel welke impact creativiteit op mijn eigen verwerkingsproces heeft gehad en gebruik mijn verhaal om te inspireren. De inspanningen die ik hiervoor lever, leveren een bijzondere wisselwerking op, welke ontstaat door een saamhorigheid tussen lotgenoten . Ik put energie uit de reacties die ik ontvang en leer van de ervaringen van anderen.

De volgende stap, is het overbrengen van deze kennis aan de mensen die een belangrijke rol spelen in het traject dat al mijn lotgenoten doorlopen.  Het eerste stapje in deze richting, neem ik vandaag en daarmee neem ik een grote stap buiten mijn comfortzone.

Tijdens een jaarlijks symposium van het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis, ga ik in gesprek met niemand minder dan Ivo Niehe, over mijn ervaring als kankerpatiënte en wat deze verwoestende ziekte mij als keerzijde heeft opgeleverd.  Het is een unieke kans om mijn verhaal te doen en de aanwezige medici te vertellen over mijn visie op de zorg. Tegelijkertijd is het ook een enorme stap, waarbij ik opnieuw mijn grenzen verleg en ik leef toe naar de aanloop die ik moet nemen.

Voor deze nieuwe ervaring, hou ik mijn adem in. Ik ben bang, maar ik trek een sprintje en spring.

 

Postiljon 26-05-2011

 

Geef een reactie

