Zon en chocolade

 

 

Er zijn zoveel zaken die het leven aangenamer kunnen maken, dat de verleiding een gewenning kan worden en haast op een verslaving gaat lijken . Voor mij persoonlijk zijn dat de zon en chocolade.

Na een paar zonovergoten weken, waarin mijn humeur een behoorlijke oppepper  heeft gekregen, brengt het frissere weer  mij een klein beetje in mineurstemming. Nu staat chocolade bekend als aphrodisiac , dus heb ik een goed excuus om dit smeltende goud aan te wenden ter verbetering van mijn gemoedstoestand.

Het verstoppen van paaseitjes bleek dit jaar een onmogelijke opgave vanwege het extreem mooie weer. Zoeken naar plasjes chocolademelk en gekleurd zilverpapier is niet echt aantrekkelijk, dus hebben we slechts een klein deel in de schaduw van de tuin verborgen met als gevolg een overschot aan chocolade in de koelkast. Dit laatste is voor mij een uitkomst in de dagen die na Pasen volgen.

De eerste week is het zonnetje nog ruim vertegenwoordigd en kan ik mijn hart ophalen in de warmte die zij brengt. Maar als er dan een dag volgt waar de wolken even de overhand hebben, doe ik een aanspraak op mijn voorraad en zoek ik mijn geluk in de bonte verzameling eitjes die nog resten.

De wisselwerking tussen zon en chocolade, houdt mij in een roes waar elke junk jaloers op zou zijn. Ik ben gelukkig en zie de wereld door een roze bril. Als dan de betere dagen aanbreken, is mijn voorraadje op en moet ik zorgen voor aanvulling of een alternatief. Gelukkig is die zorg voor later, want de voorspellingen zijn gunstig. Een lange periode van droogte ligt voor ons en dat stemt mij vrolijk.

Voor de zekerheid haal ik wel een reep chocolade in huis, maar ik bewaar hem voor moeilijkere dagen. Tot die tijd teert mijn lijf op de verslaving aan warmte en blijven alle ontwenningsverschijnselen uit. Laat die zomer maar komen, dat is tenslotte ook beter voor mijn gewicht.

 

POstiljon 12-05-2011

 

Geef een reactie

