Op eigen benen

 

Het moest er een keertje van komen. Na veel wikken en wegen, heb ik de stap genomen en sinds deze week sta ik officieel op eigen benen. Naast mijn schrijfwerk heb ik namelijk ook veel te bieden door mijn persoonlijke ervaringen. Ik gebruik mijn creatieve geest om anderen te inspireren, maar deed mezelf zakelijk tekort door mijn sociale instelling.

Nu ben ik nog steeds van mening dat de mensen die ik hulp bied, niet degenen moeten zijn die betalen voor mijn diensten. Maar door mijn zaken beter op orde te brengen, kan ik er wel voor zorgen dat ik mijn pad kan blijven volgen.

Met maar liefst twee bedrijfsnamen, sta ik sinds deze week geregistreerd in het handelsregister. Met trillende benen stapte ik in het, voor mij onbekende,  bedrijfsleven om mijn droom een stukje dichterbij te brengen. Naast mijn eigen tekstbureau, heb ik nu ook een bedrijf dat ervaring biedt door ervaring te delen.

De volgende stap is het genereren van meer werk en het ontwikkelen van een nieuwe website voor een goede promotie. Daarbij moet ik keuzes maken en zorgen voor een goed ondernemersplan. Ik moet mijn grenzen opnieuw verleggen en een balans vinden tussen een zakelijke aanpak en mijn sociale karakter. Ik ken mijn valkuilen en moet een manier vinden om ze zelf te omzeilen. Ik moet zelf gaan ontdekken hoe de wereld van een ondernemer eruit ziet en een weg zoeken in het doolhof van regels en wetten. Op eigen benen staan, betekent vallen en opstaan.

Het zal een lange weg worden, maar dankzij de steun van mijn gezin en omgeving, loop ik mijn pad niet alleen. Er zijn mensen die mij de weg wijzen en mijn man staat klaar om mij op te vangen, terwijl ik de meest lastige hindernissen neem. En als ik dan toch een keer val? Dan sta ik gewoon weer op en begin ik opnieuw!

 

Postiljon 27-01-2011

Geef een reactie

