Hond in de kou!

 

 

Acht jaar geleden kreeg mijn meisje een hond van haar vader. Van een kleine doerak, groeide hij uit tot een bullebak met een goede smaak voor kleine keffertjes. Hij was moeilijk handelbaar en genoot een opvoeding van de meest inconsequente baas ter wereld.

Mijn meisje groeide op en zag haar vertrouwde wereld verdwijnen. Door de daden van haar vader, werd ze geconfronteerd met de harde werkelijkheid en door de ziekte van haar moeder moest ze haar onschuld veel te jong opgeven.

Niet alleen mijn meisje werd de dupe van de situatie. Haar hond kwijnde weg in het asiel, toen zijn baas gestraft werd voor zijn daden en hij verbleef op verschillende opvangadressen omdat zijn baas geen vaste verblijfsplaats wist te vinden, na zijn detentie.

Na acht jaar is de hond van mijn dochter een zachtaardige lobbes. Zijn streken is hij kwijt, ondanks de streken van zijn baas. Hij heeft rust gevonden en zijn baas ziet nu eindelijk in dat hij die rust ook verdient!

Omdat er voorlopig geen zicht is op nieuwe huisvesting, moet de hond van mijn dochter zijn dagen en nachten doorbrengen in de auto en dat is met deze temperaturen onmenselijk!

Zijn baas ziet de ernst van de situatie in en neemt- misschien wel voor het eerst in zijn leven- een verantwoordelijke beslissing. Hij doet afstand van zijn hond en zoekt iemand die deze arme lobbes een mooi thuis kan bieden.

Voor mijn meisje zou het mooi zijn als zij haar hond kan blijven zien, zodat ze nog een klein stukje van haar onschuld kan behouden. Daarom doe ik een oproep aan alle hondenliefhebbers in mijn omgeving.  Niet voor zijn baas, maar voor de hond die ooit ook aan mijn zorg was toevertrouwd en uit liefde voor mijn kind.

Alvast bedank voor jullie aandacht!

 

 

Wie meer wil weten over de hond, zijn conditie of de gehele situatie, kan mij mailen voor info.

 

 

 

Geef een reactie

