Poppie

 

Hij was ooit gevuld en roze van kleur. De jaren van knuffelen en troost hebben hem veranderd in een onherkenbaar figuurtje, maar met het verdwijnen van kleur steeg zijn waarde tot ongekende hoogte. Het is het beste vriendje van mijn dochter en nu is hij kwijt.

Toen ze nog geen jaar oud was, kreeg ze haar “Poppie” van een tante en sindsdien zijn de twee onafscheidelijk. In moeilijke tijden bood hij haar steun en hij verjaagde alle monsters onder haar bed, maar sinds vorige week huilt ze zichzelf in slaap en lijkt ze ontroostbaar.

“zou Poppie nu ergens op straat liggen en zou hij het dan niet koud hebben?”, vraagt ze aan mij en mijn hart breekt bij de aanblik van haar rode oogjes en onzekere blik. Voor haar is hij een levend wezentje en het gemis raakt ook mij heel diep in mijn hart. Ik wil haar de hoop  niet ontnemen, maar vrees dat ze haar vriendje voorgoed kwijt is. Uit wanhoop plaats ik advertenties en doe via deze weg een oproep om uit te kijken naar het knuffeltje dat mijn dochter gesteund heeft in de moeilijke tijd die achter ons ligt.

Hij is het laatst gesignaleerd in de omgeving van Snowworld en om zijn nek hangt een metalen plaatje met mijn telefoonnummer. Op het eerste gezicht lijkt hij vies en kleurloos, maar hij geeft kleur aan het leven van mijn meisje en is haar waardevolste bezit. Hij draagt geheimen en herinneringen bij zich en heeft de geur van troost en vertrouwen. Zijn waarde is niet in geld uit te drukken en de beloning voor het vinden is onbetaalbare blijdschap.

In mijn hart voel ik de leegte die Poppie in het leven van mijn dochter heeft achtergelaten.  Er mist een stukje van haar persoonlijkheid, zonder de aanwezigheid van haar beste vriendje en ik heb op dit moment nog geen idee hoe ik die leegte voor haar kan opvullen. 

 

Postiljon 25-11-2010

Geef een reactie

