Hamertje tik

 

De afgelopen weken waren druk. Ik heb veel extra uren gewerkt, opdrachten uitgewerkt, draken verslagen en emoties verwerkt. Ik heb mijn schouders gezet onder huishoudelijke probleempjes en alles gegeven om de boel draaiende te houden.

Nu draait het voor mijn ogen. Ik ben moe en word geteisterd door vage klachten. Ik ben doorgaans een doorzetter en heb mij nooit laten afremmen door de pijntjes en ongemakken, maar de optelsom van problemen hebben mij veranderd in de klager die ik nooit geweest ben.

Heeft de angst mij veranderd in een hypochonder of heb ik gewoon teveel hooi op mijn vork genomen?

Ik ben boos op mezelf omdat ik mijn gemoedsrust laat beïnvloeden door zaken die waarschijnlijk een gevolg zijn van alle drukte. Ik ben onzeker over mijn instinct omdat het mij in de steek heeft gelaten, net als mijn lichaam.

Moet ik mijn klachten serieus nemen of is het gewoon de man met de hamer die mij vertelt dat ik een stapje terug moet doen?

Ik zoek naar logische verklaringen en stel een bezoek aan de huisarts uit omdat ik geen paniek wil zaaien hoop dat de tijd alle wonden heelt. Ik zoek naar een wapen om de man met de hamer te lijf te gaan en weet dat het wapen verscholen zit in de rust die ik nog niet gevonden heb.   

Daarom laat ik nu even de boel de boel en geef ik eens toe aan mijn eigen geklaag. Even niet sterk zijn, maar mijn tranen een uitweg geven. Niet omdat ik verdrietig ben, maar omdat ik de ontlading gewoon even nodig heb om aan te sterken.

Dus wie mij vandaag vraagt hoe het met me gaat, krijgt een klaagzang vol zelfmedelijden. Vermijdt mij of luister; morgen geef ik de man met de hamer gewoon een tikkie terug…

 

Geef een reactie

