Timmerted

Mijn man is handig, zeg maar gerust heel handig. Meestal noem ik hem handige Hans, maar als hij de verstopte gootsteen aan het doorprikken is, noem ik hem Leo de loodgieter en wanneer de muren een vers likje verf krijgen, draagt hij de tijdelijke naam Simon schilder.
Deze naamspelletjes hebben hem op een geniaal idee gebracht. Omdat onze tuinmeubelen na drie jaar al nodig aan vervanging toe waren, besloot hij de stoere banken na te bouwen van een duurzamere houtsoort. Dit alles onder het mom van “Beter goed gejat dan slecht verzonnen” en het resultaat was zelf nog mooier dan het origineel. De nieuwe banken van mijn Timmerted, trokken al snel de aandacht van buren en kennissen en toen was het idee geboren.

Timmerted ging aan de slag en bouwde tafels en stoelen. Hij bouwde een website en adverteerde op internet. Er werden T shirts gedrukt voor het hele gezin en zo loop ik sinds kort met de tekst Timmermama op mijn borst gedrukt. Voor de kleine man een klein shirtje met Timmertedje en ook een uitvoering voor mijn dochter ontbreekt niet. Bij ons thuis is inmiddels een geheel nieuw werkwoord geïntroduceerd. Wij spreken sinds kort van Timmertetten, zodra mijn handige Hans zijn boormachine uit zijn gereedschapskist tevoorschijn haalt.

Bij mooi weer staat mijn Timmerted in de tuin te zagen en schuren aan zijn volgende project, terwijl ik toekijk vanaf mijn nieuwe hoekbank op het getimmertette terras. Bij regen verdwijnt hij naar de garage waar druk getimmerted wordt aan een volgende opdracht.

Omdat het hout dat hij gebruikt qua kleur afwijkt van steigerhout, heb ik de taak op me genomen om de meubels, indien gewenst, van een witte waas te voorzien. Timmermama is dus soms ook Simone schilder en samen Timmertetten we flink aan de weg. Tussen mijn activiteiten met de kwast door, voorzie ik mijn gezin van de nodige versnaperingen en terwijl Timmerted zijn hamer hanteert, neemt ook onze dochter haar taak in dit nieuwe familiebedrijfje erg serieus. Zij brengt, als Timmerted-assistent de foldertjes rond en volgt de door haar gepleegde acquisitie op de voet.

Terwijl Timmertedje vanuit zijn kinderstoel voor opzichter speelt, timmertetten wij aan onze toekomst en hopen op een mooie zomer. Een zomer die langer meegaat dan onze oude tuinmeubels. Het is nog heel even wachten, maar dit jaar genieten wij zeker extra van het kampvuurtje wat we aansteken met het hout van onze oude bank.

Postiljon 8-4-2010

Geef een reactie

