Kieskeurig

Na alle operaties, onderzoeken en behandelingen die ik heb doorstaan, zou je denken dat ik een doorgewinterde patiënt ben, die nergens meer voor terug deinst, maar niets is minder waar!

Als het op mijn gebit aankomt, ben ik een echte angsthaas en zodra er iets in mijn mond begint te rammelen, slaat de paniek mij om het hart. Tandartsen zijn allemaal beulen die hun beroep hebben gekozen omdat ze genieten van de pijn van een ander.

Ik stel mij zo voor dat elke tandarts een geheime kelder onder zijn eengezinswoning heeft, waarin hij zich, na werktijd terug trekt om na te genieten van zijn enerverende werkdag. In de kelder valt alleen steeds minder bevrediging te halen want wat is nu een zweep van paardenhaar, als je overdag kan spelen met gierende boren en grof knipgereedschap? De tandarts vind zijn voldoening op het werk en het keldertje verstoft. Alleen tijdens vakanties worden de handboeien weer opgepoetst, maar zolang het werk lonkt, zuigt de tandarts liever bloed uit de monden van zijn slachtoffers, terwijl hij met een grote tang de kiezen krakend loswrikt.

Wanneer mijn kiespijn, na twee weken een tergend hoogtepunt bereikt, is mijn innerlijke strijd gestreden. De pijn wint het van mijn angst en na vier jaar schuilen voor de tandarts, typ ik mijn zoekwens in op Google. Een hele rij martelaren verschijnt op mijn scherm en ik weet niet waar ik moet beginnen met mijn selectie. Eerst zij daar de namen. Alles wat ook maar enigszins te associëren is met een verkeerd gekozen beroep, filter ik van mijn lijstje. Trekgeest en Graver vallen daarmee automatisch af. Een tandarts met een eigen website. Dat zie ik wel zitten want dan kan ik alvast een beetje rondsnuffelen en een fotootje bekijken. Helaas is dit geen hulp want ook hier zie ik de rode glinstering in de ogen en schemeren drie zessen door mijn beeld. Een angsttandarts. Dat klinkt leuk, maar volgens mij zijn ie het allerergste. Angsttandartsen willen alleen maar bange patiënten omdat ze de angst nodig hebben voor de extra bevrediging. Zij zijn afgestompt voor de gewone pijn en zoeken hun voldoening in deze extra dimensie.

Uiteindelijk maak ik mijn keuze op basis van het adres. Als het dichtbij is, kan ik vanuit de stoel zo naar huis rennen en loop ik niet lang te kijk met een blauw schortje om.

Ik maak een afspraak en na anderhalf uur stap ik het legitieme SM kamertje binnen. Alles ziet er schoon en fris uit en in gedachten zie ik mijn martelaar fanatiek poetsen op zijn glimmende werktuigen. Onder zijn nette kapsel groeien, bijna onzichtbaar, twee horentjes en als hij naar mij glimlacht, zie ik in een flits dat zijn hoektanden puntig scherp zijn.

“Dat ziet er niet zo best uit mevrouw, daar gaan we snel wat aan doen”

Hij draait zich om en pakt een grote tang. Ik voel de siddering door zijn lichaam gaan, terwijl hij tegen mij aanleunt. Hij glimlacht nog even en zijn ogen lichten op.

“KRAAAK!”

“Zo die is weg”

De pijn bereikt een kort hoogtepunt om daarna als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Na weken van zeurende pijn, voel ik mij verlost en ik doe een vreugdedansje. Ik heb mij onderworpen en ben daardoor verlost. Mijn meester is mijn redder geworden!

Bedankt tandarts, ik zal braaf mijn tandjes poetsen, op controle komen en nooit meer nare gedachten over u hebben. Vandaag is de tandarts heel eventjes mijn held…

Geef een reactie

