Zoek de verschillen!

Elke keer als ik één van mijn websites open, word ik geconfronteerd met een bijzonder deel van mijn leven. Vol bewondering kijk ik dan naar de kracht die van mijn profielfoto afspat. Dit ben ik zoals ik ben. Uiterlijk zijn er misschien wel veel verschillen; de uitstraling van deze foto weerspiegelt mijn ware ik.

Het verliezen van mijn haar bracht mij veel verdriet en de pijn die ik doorstond maakte het af en toe tot een ware hel.

Toch kijk ik terug op een periode uit mijn leven, waar ik enorm veel aan heb gehad. Door de confrontatie met de dood heb ik geleerd te leven en door de last die ik te dragen kreeg, werd ik sterk in lichaam en geest. Elke stap in het proces kende twee kanten. Het bracht een stukje afscheid en tegelijk een groot gewin.

Het verlies van mijn onschuld leerde mij de waarde van een goede gezondheid.

Het afscheid van mijn moeder bracht mij de kunst om op eigen benen te leren staan en het verwijderen van mijn borst gaf mij de kracht om te blijven vechten. Dat gevecht maakte mij sterker en toen ik mijn haren verloor, vond ik het zelfvertrouwen wat ik al jaren kwijt was.

De wetenschap dat ik mijn ziekte te danken had aan een erfelijke afwijking in mijn genen, bood mij de kans om de tegenaanval in te zetten en de dood van mijn vader leerde mij wie hij was en om trots op hem te zijn.

Als er zoveel aan mij veranderd is, waarom gebruik ik dan nog steeds die ene profielfoto?

Omdat ik mezelf wil helpen herinneren aan de waarde van mijn leven en omdat ik bang ben om mijn vechtlust kwijt te raken. De kracht die deze foto uitstraalt confronteert mij niet alleen met mijn kwetsbaarheid, maar ook met mijn doorzettingsvermogen. De wetenschap die ik nu heb, zat toen al in me en door die wetenschap te delen, hoop ik anderen te helpen.

Daarom staat de foto symbool voor wie ik ben en mijn doelen voor de toekomst. Wanneer je een foto van zichzelf toont, wil je de sterkste kant van jezelf laten zien. Mijn sterkste kant is wie ik ben en dat toont mijn profielfoto het allerbeste.

Voor de nieuwsgierigen onder jullie, volgt hier een recenter exemplaar. Kijk goed en zoek de verschillen!Getattachment

Ik zie ze niet…

Foto: Maurits van Hout

www.mauritsvanhout.com

Geef een reactie

