Eindstation

Een jaar gelden haalde ik je van het station. Zo mooi en zo dapper omdat je het lef had je eigen angsten te trotseren. Je was zo jong en onzeker en toch straalde je een kracht uit die met geen pen te beschrijven is. De trein bracht je naar mij toe en ik vergeet nooit het moment dat ik je voor het eerst zag staan. Je vervolgde je reis, maar nam vaak een omweg om mij te bezoeken. Het reizen eiste zijn tol en elke keer zag ik meer vermoeidheid in je ogen. Je vechtlust was sterker dan je angst en dapper trotseerde je elke tegenslag en vertragingen tijdens je reis.

Je wist dat het eindstation dichtbij was en toch kocht je een kaartje voor een verre reis omdat je wilde blijven hopen. De laatste keer dat je mijn station aandeed, heb ik je uitgezwaaid, terwijl je op de roltrap uit mijn zicht verdween. Je kon niet meer en het werd tijd dat ik de trein jouw kant op nam.

Vanaf hetzelfde station als waar jij steeds aankwam, begon ik mijn reis om jou op te zoeken. Pas toen drong het tot me door hoe sterk je bent geweest en hoe moeilijk het voor je moet zijn geweest om niet te weten wanneer je je eindbestemming zou bereiken.

De trein bracht mij bij jou en ik zag de vermoeidheid in je ogen. De pijn verteerde je en je was toe aan je laatste reis.

Gisteren ben je begonnen aan deze reis en ik hoop dat je veel mooie dingen onderweg zal meemaken. Je bent eindelijk belandt op je eindstation. Na een zware en moeilijke reis is het nu jouw tijd om te rusten.

Het station waar ik uitstapte, na mijn laatste bezoek aan jou, zal in mijn gedachte altijd de herinnering aan jou dragen.

Jij blijft voor mij altijd dat dappere, mooie meisje op de roltrap van het treinstation!

Welterusten schone slaapster…

 

Geef een reactie

