Nachtbraken II

Twee uur ’s nachts en nog steeds val je me lastig met je gemopper. Een paar keer heb ik subtiel geprobeerd je de mond te snoeren maar steeds als ik denk dat je de moed begint op te geven, begin je weer van voren af aan. Snap je niet dat ik hier geen zin in heb?

Ik draai me om en hoop dat je de boodschap begrijpt maar je bent hardleers en je gebrabbel gaat door. Misschien moet ik je gewoon negeren. Dan blijft het even stil en er groeit hoop in mij dat je de boodschap begrijpt.

Ik zak weer weg, maar je besluit dat ik mijn recht op slaap nog niet verdient heb. Mijn geduld begint op te raken en even overweeg ik hardere maatregelen. Misschien helpt het als ik je een goede klap verkoop, maar de gevolgen daarvan kunnen behoorlijk ingrijpend zijn. Ik probeer die gedachten weg te wapperen. Slaan is geen oplossing voor mijn problemen; de bloederige gevolgen kunnen het daglicht niet verdragen, maar met jouw gezwets in mijn oor, groeit mijn frustratie. De agressie in mij borrelt op en als ik me omdraai voel je de spanning en zwijgt voor een tijdje.

Als ik nu eens mijn handen niet gebruik, maar iets zoek om naar je hoofd te gooien?  De klok tikt door en het moment dat mijn wekker moet afgaan komt steeds dichterbij. Snap je dan niet dat ik mijn nachtrust hard nodig heb? Waarom val je mij lastig met al je wensen, is de buurvrouw niet goed genoeg voor je?

Mijn handen jeuken om je eens flink de waarheid te ‘zeggen’ maar mijn verstand is nog net iets sterker dan mijn impuls. Blijkbaar heeft mijn woeste houding je angst ingeboezemd want de stilte duurt lang dit keer. Te lang. Ben je dan toch naar de buurvrouw? Ik kijk om me heen maar zie je niet in het donker. Eindelijk rust en de slaap krijgt de overhand. Maar je geeft niet op en net voordat ik mijn droomwereld betreed, begint je weer.

“Nu ben ik het zat!” Dan maar geen subtiele hints meer, voelen zal je! Ik doe het licht aan en kijk je recht in de ogen…

“hebbes!” Met een flinke klap maai ik je neer. De bloedspetters op de muur haal ik morgen wel weg. Voor de zekerheid geef ik de genadeslag, doe het licht uit en draai me weer om.

Rotmug…

Postiljon 16-07-09

Geef een reactie

