Niek 17-06-2008

Heel voorzichtig opende je je ogen en keek onbevangen de wereld in. Na een vermoeiende reis zocht je rust en warmte op mijn buik. Daar ontving je de liefde die je zo verdiende en nodig had.

De liefde die groeide in mijn hart, toen jij in mij groeide, zwelt op tot ongekende hoogte als ik jouw blote lijfje om mijn lichaam voel.

Je bent perfect!

Langzaam wennen we aan elkaars aanwezigheid en we nemen de tijd om elkaar te leren kennen. Het lukt me niet om mijn ogen van je af te houden, terwijl je naast me ligt te slapen en keer op keer tel ik de vingertjes die nu al zo overduidelijk lijken op die van je vader.

Zo af en zo wonderbaarlijk…

Stapje voor stapje komen we dichterbij elkaar en al snel verdwijnt de herinnering van de pijnlijke weg naar deze eindbestemming. Elke dag brengt nieuwe indrukken en elke dag brengt nieuwe ontwikkelingen. De reis die jij in je leven zal afleggen is nog maar net begonnen, maar nu al kijk je nieuwsgierig uit naar wat nog op je pad moet komen. Elke stap is een inspanning die beloond wordt met een glimlach.

Na de zomer kwam de herfst, de winter en de lente. Als de knoppen aan de bomen, ontwikkelde jij jezelf en kwam je tot bloei. Alle inspanningen resulteerden in de stapjes die je nu maakt en die steeds groter worden. Elke dag een stap vooruit in de reis je zo graag wilt maken. Je staat open voor alles en je onbevangenheid is zo ontroerend! Jij kijkt vooruit, terwijl ik even terugblik op de weg die je al bewandeld hebt.

Een jaar in je leven lijkt zo kort en zo oneindig tegelijk. Als de wereld om je heen zo groot is, lijk je zelf ineens zo klein. Als het wonder dat je in je armen houdt zo klein is, lijkt het leven plotseling zo groots en waardevol…

Gefeliciteerd grote, kleine beer!

Kus van mam

Geef een reactie

