Natte dromen

Langzaam open ik mijn ogen op zoek naar het licht. Ze zijn zwaar en in plaats van het licht zie ik duisternis en zodra mijn ogen hier aan gewend zijn, kijk ik voorzichtig om mij heen. Ik voel nattigheid en koortsig strijk ik over de vochtige lakens. Mijn haar is nat en mijn hoofdhuid kriebelt. Het besef van de oorzaak van mijn ontwaken dringt nu langzaam door. Het zijn de koude rillingen die mij hebben gewekt. Rillingen door het ontbreken van mijn deken. Mijn naakte lichaam vertoont sporen van zweet en door het beroeren van de wind, is mijn huid in opstand gekomen. Kleine bultjes zijn het bewijs van de afkoeling die is ontstaan nadat ik mijn hoogtepunt heb bereikt.

Het is de kou die mij heeft gewekt en ik probeer mij de hitte van daarvoor te herinneren. Wat is de oorzaak van mijn klamme lijf? De beelden in mijn hoofd zijn vaag en ik probeer mijn droom opnieuw te beleven. Waar is die hitte gebleven?

De kou wordt intenser en ik trek de dekens over me heen. Afgekoeld vocht in het geweven materiaal van mijn dekbedhoes doen mij opnieuw rillen. Zoekend naar de herinnering probeer ik mijzelf weer warm te krijgen maar de kou dringt dieper mijn lichaam in. Mijn natte haren vangen een zuchtje wind en de kou verstoort mijn zoektocht naar de beelden van mijn dromen. Steeds verder zakken de herinneringen weg en onder de deken probeer ik mezelf weer warm te rillen. Ik probeer de hitte te zoeken die mij eerder heeft gewekt, maar alles vervaagd. Mijn ogen verzwaren en de kou verdwijnt langzaam. Ik zak weg en langzaam voel ik dat ik met de warmte van mijn lichaam de dekens droog. De temperatuur stijgt en het lukt me weer om toe te geven aan de slaap die ik zo nodig heb.

Loom doe ik nog een laatste poging om mijn droom terug te halen, maar er is alleen maar leegte waarin ik wegzak. Mijn benen zwaar en armen zo licht als een veertje. Het heerlijke gevoel van gewichtloosheid warmt mij op en mijn lichaamstemperatuur stijgt tot ongekende hoogte. Door de hitte bevangen ontwaak ik uit mijn droom en zit rechtop in bed.

“gaat het schat?”

“nee verdomme! Die opvliegers ook!”

Geef een reactie

