Vliegangst

Dat ik geen hoogvlieger ben op de digitale snelweg, heb ik al ruimschoots toegegeven, maar mijn gebrek aan kennis op dit gebied heeft zich deze week wel weer overduidelijk geprofileerd.

Het regelen van een vliegticket naar Nederland,voor mijn broer die in Barcelona woont, leek een makkelijk te klaren klusje en vol overgave en goede moed begon ik mijn reis door de wereld van het online boeken. Het enorme aanbod bracht mij al heel snel op een dwaalspoor en na een paar retourtjes vliegwinkel.nl, cheapticket.nl en ticketonline.nl was ik tijdelijk het spoor bijster. Door het enorme aanbod aan vluchten en tickets, zag ik door de bomen het bos niet meer en besloot me op één aanbieder te gaan richten. Omdat de vluchtdatum niet echt belangrijk was, had ik de luxe een goedkope ticket te kunnen boeken en na enig speurwerk had ik een mooi dalurenkaartje op het oog. Helaas had ik me niet voldoende verdiept in de verschillende betaalconstructies en bleek het bij deze aanbieder alleen maar mogelijk de boeking met een creditcard te betalen. Hierdoor liet ik mij niet uit het veld slaan en met frisse moed vervolgde ik mijn weg naar een aanbieder met een uitgebreider aanbod in betalingsmethoden.

Vol trots las ik het mailtje van de aanbieder, waarin vluchtgegevens en boekingsnummer stonden vermeld en een week later stuurde ik mijn man richting vliegveld om mijn broer op te halen. Helaas bleek ik zo verblind door mijn eigen “kunnen” dat ik vergeten was de kleine lettertjes te lezen. Het inchecken aan de balie in Barcelona bracht aanzienlijke kosten met zich mee, welke ik had kunnen besparen door online een boarding-pass aan te vragen. Omdat wij niet op deze financiële tegenslag hadden gerekend, vertrok het vliegtuig zonder mijn broer, reed mijn man voor niks richting vliegveld en bleek de vogel gevlogen.

Zelden heb ik mij zo dom gevoeld als op het moment dat het bericht van de gemiste vlucht mij per telefoon bereikte en met angst en beven begon ik opnieuw aan mijn avontuur om een nieuwe ticket te boeken.

Gelukkig was ik ditmaal beter uitgerust dan tijdens mijn eerdere reis. Ditmaal was ik wel zo verstandig de helpdesk te bellen en nam ik voldoende voorzorgsmaatregelen.

Na anderhalf jaar, een digitaal avontuur van anderhalve week en anderhalf uur wachten op het verlossende woord, hoor ik mijn broer door de telefoon zeggen dat hij op Nederlandse bodem is. Ik heb mijn vliegangst overwonnen.

Postiljon 07-05-09

Een Reactie op “Vliegangst

  1. Good post. I study something more difficult on different blogs everyday. It’ll at all times be stimulating to learn content from different writers and observe a little bit something from their store. I’d choose to use some with the content material on my weblog whether you don’t mind. Natually I’ll give you a link on your net blog. Thanks for sharing.

Geef een reactie

