Tijdklok

Drie jaar lang heeft de klok gewoon doorgetikt. Toen ik nog dacht dat de tijd stilstond, bleef de klok lopen en volgden gebeurtenissen elkaar op.

Na die jaren open ik mijn ogen en maak de balans op van al het verdriet dat voorbij is gekomen en al het geluk dat ik heb mogen meemaken. Het verdriet om jou en het verlies van mijn borsten, met daar tegenover het geluk dat ik vond bij mijn gezin en in de man die jij nooit hebt mogen leren kennen. De klok tikte door toen mijn haar uitviel, maar ook tijdens die mooie zomer van mijn huwelijk en de maanden vol verwachting. Vaak heb ik je om raad willen vragen en steeds opnieuw voelde ik verdriet omdat ik de mooie dingen niet met je kon delen. Sommige dagen leken eindeloos en anderen vlogen voorbij. Het tikken van de klok is altijd blijven aanhouden en is als jouw hartslag altijd aanwezig. Geluk en liefde, pijn en verdriet.

Tik-tak-tik-tak.

Jouw hart is voor mijn gevoel is nooit gestopt met kloppen en als ik terug kijk is de tijd voorbij gevlogen. Drie jaar in het vooruitzicht lijkt een eeuwigheid, maar is in werkelijkheid gewoon een som van tikken op de klok. Hoe je de tijd doorkomt, hangt af van wat je overkomt. Mij is veel overkomen; mooie en minder mooie dingen. Jouw hartslag stopte om vervolgens door te tikken in mijn ziel, terwijl ik vocht voor mijn geluk. Nu ik het geluk heb gevonden en mijn doelen bereik, voel ik jouw aanwezigheid meer dan toen je er nog was.

Drie jaar lang tikte jouw hart gelijk met het mijne en soms lijkt het net of ik je heel eventjes vergeet. Toch ben dichterbij dan ooit omdat ik weet dat je trots bent. Omdat ik jouw passie voel, jouw ogen in de spiegel zie en jouw karakter in mezelf herken.

Drie jaar lang tikte onze klok gewoon verder en overleefde ik de tijd. Zo eindeloos als het vooruitzicht leek, is nu de toekomst die voor me ligt…

Een Reactie op “Tijdklok

Geef een reactie

