Kleur bekentenis

“Kleinere tepels zorgen ervoor dat de borsten groter lijken maar als u ze groter wilt dan is dat geen probleem hoor; is deze kleur naar uw wens?”

Na alle behandelingen en operaties om mijn borsten zo compleet mogelijk te maken, was het deze week dan eindelijk tijd voor de finishing touch en mochten mijn tepels kleur bekennen.

De twee puntjes die door de plastisch chirurg vakkundig in elkaar zijn geknutseld hoeven niet meer in de leegte te staan, maar worden omringt door een mooi cirkeltje.

Na het engeltje op mijn achterhoofd, de trouwring en mijn moeders handtekening op mijn voet is het dan eindelijk tijd om mijn volgende tatoeages te laten zetten. Dit keer niet in een mooi ingerichte tattoo-shop maar in de klinisch witte ruimte van de huidtherapeute. Niks in de ruimte rijmt met het bekende beeld van de tatoeage- wereld en de therapeute in kwestie heeft maar weinig weg van de bekende Schiffmacher of tattoo-Bob.

“Mijn borsten zijn nu eenmaal niet groot dus groter maken heeft geen zin. Mijn eigen tepels waren ook niet klein en die kleur bruin lijkt me prima!”

Het onwerkelijke gesprek werkt op mijn lachspieren en als het niet zo’n serieuze aangelegenheid was geweest had een lachstuip mij overvallen. Met een glimlach op mijn gezicht kijk ik in de spiegel naar de pennenstreken op mijn borstkas en probeer in mijn gedachte de getekende rondjes in te kleuren om een idee te krijgen van het resultaat.

“Zo ziet het er volgens mij prima uit en als u het met me eens bent ga ik dan maar gelijk beginnen”

Ik ga liggen op de stoel en laat de therapeute haar werk doen. Het geluid van het apparaat klinkt onheilsspellend. Een nare pijn bezorgd mij een angstig gevoel maar met de juiste ademhaling doorsta ik de behandeling.

“Ik doe er een vette zalf op en pak ze nu in. De komende twee weken moet u dat elke drie dagen doen. Zwemmen, sauna en sporten moet u eventjes achterwege laten om de genezing te bevorderen”

Met twee grote pleisters op mijn borsten stap ik naar buiten. Het is nog wel wat gevoelig en ik heb nog geen idee van het resultaat.

Na drie dagen verwijder ik de pleisters en ga op zoek naar een spiegel. Twee bruine rondjes staren mij aan en voor het eerst sinds ik mijn borsten kwijtraakte herken ik mezelf weer in de spiegel.

Het proces zal nog enkele keren herhaald moeten worden maar het eindresultaat is makkelijk te visualiseren.

Mijn tepels hebben kleur bekend!!!!

2 Reacties op “Kleur bekentenis

  1. Hallo,
    Lees net je verhaal. Heerlijk dat je nu klaar bent! Moet zelf nog voor de reconstructie gaan en alles wat volgt…
    Is het meegevallen? En waar ben je geopereerd?
    Misschien vraag ik teveel, maar vind het heel spannend nu ik zelf bijna moet.

Geef een reactie

