Functioneel naakt

Het heeft even op zich laten wachten en tijdens het wennen aan mijn nieuwe leven heeft het een plekje op een stoffige plank in mijn geheugen gekregen maar vanmorgen werd ik even flink wakker geschud en viel de herinnering van het stoffige plankje af en met een flinke plof op mijn deurmat.

De overwinning van mijn angst en mijn keuze om de kracht van mijn lichaam te tonen heeft vorm gekregen. De confrontatie met de foto’s valt mij reuze mee. Het is meer mijn omvang die mij zorgen baart en dat lijkt me een heel goed teken.

Met mijn buik trots vooruit vertelt het verhaal eronder een zeer korte versie van een belangrijk deel in mijn leven. Het verhaal dat de rest van mijn lijf verteld is hopelijk veel meerzeggend maar de gevoelens die de aanblik in mij opwakkeren liegen er niet om. Mijn schaamte overwinnen is mijn hoofddoel geweest en het zien van mezelf brengt me daar een stapje dichterbij.

Om mijn tweede doel, het inspireren van vrouwen in dezelfde positie, te bereiken is meer nodig dan een foto maar ook hiervoor krijg ik de kans want in de kersteditie zal mijn hele verhaal te lezen zijn door middel van een uitgebreid interview.

Hoe moeilijk het soms ook is geweest; ik besef me dat niet alleen mijn kracht me heeft geholpen om door deze zware periode te komen.

Het voorrecht en geluk dat mij heeft opgetild uit diepe dalen, tezamen met de hulp van de lieve mensen om me heen, hebben mij geholpen te staan waar ik nu ben.

Niet alleen trots op mezelf, maar dus ook dankbaar voor mijn leven en de warmte die ik heb mogen ontvangen presenteer ik jullie mijn lichaam en verhaal. Uit dank voor alles wat ik heb mogen ontvangen en als eerbetoon aan ieder die zich aangesproken voelt:

VIVA mama Any-body  editie september/oktober 2008-08-27

Geef een reactie

