Pakketdienst

Goed voorbeid aan een bevalling beginnen is een onmogelijke opgave want al heb je een dozijn kinderen ter wereld gebracht, niks is zo veranderlijk als een vrouw in bevallige toestand.

Dat praktische zaken vooraf regelen ook wat voeten in de aarde kan hebben blijkt als ik deze week eens ga informeren naar de verwachte aankomst van mijn kraampakket. Met zo’n beetje alles in huis en een vluchtkoffertje naast mijn bed maakt het ontbreken van dit “doe het zelf” pakket voor thuisbevallingen mij toch wel wat onrustig dus informeer ik bezorgd bij de verzekering.

Nu heb ik het niet zo op telefonistes en help-desk-medewerkers maar zelfs het feit dat ze van de gevreesde verzekering zijn laat mij dit keer niet uit het veld slaan en vol goede moed druk ik het telefoonnummer in op mijn mobieltje.

“helaas zijn al onze medewerkers is gesprek, wij doen ons uiterste best om u zo spoedig mogelijk te woord te staan”

Er volgt een gezellig muziekje en ik wacht geduldig af, vol goede hoop na deze belofte van de dame op het bandje. Na ongeveer tien minuten instrumentale top veertig muziek klinkt een heldere dame met een nog helderder stemgeluid aan de andere kant van de lijn met de vraag waar ze me mee van dienst kan zijn.

“nou, met een kraampakket” begin ik hoopvol nadat ik polisnummer, geboortedatum en verwachte bevallingsdatum heb vermeld. “daar heeft u volgens uw polis helemaal geen recht op mevrouw”. Even voel ik mij uit het veld geslagen maar ik begin mijn relaas over de buiten mijn schuld om gewijzigde dekking en mijn eerdere verzoek om een aanvullende verzekering maar de dame wil hier niks van weten. Zelfs aan de belofte die haar collega mij enkele weken daarvoor heeft gedaan dat mijn kraampakket gewoon bezorgd zou worden heeft deze dame geen boodschap. “zonder schriftelijke bevestiging van deze toezegging kan ik niks voor u betekenen maar ik wil het voor u navragen, momentje”

De top veertig bereikt zijn climax als ik na twintig minuten bruut word verbroken door een lege batterij en ik waag nog één poging en krijg ik de kans mijn verhaal opnieuw te vertellen aan een andere medewerkster met het zelfde resultaat als gevolg.

Met nog drie weken te gaan spaar ik mijn energie en telefoonrekening door zelf maar te gaan winkelen en inmiddels staat het hobbypakket klaar en ben ik weer volledig op de hoogte van de laatste hits in de parade der eendagsvliegen.

Mijn muziek-kennis is gelukkig weer op peil maar ik vraag me af of we ooit wijzer zullen worden want soms lijkt het of de verzekering een spelletje speelt en zolang we ze nodig hebben spelen we het spelletje gewoon mee en luisteren we naar de muziek die zij ons voorschotelen…

Geef een reactie

