Hittebestendig

Ondanks een paar enkels waar geen vorm meer in te ontdekken valt en een buik die door zijn omvang menig toeschouwer meewarrig doet schudden met het hoofd, besluit ik mijzelf en sasha deze week toch aan de test te onderwerpen: behendigheid bij zesentwintig graden.

Bij deze temperaturen is een brandslang geen overbodige luxe om de honden wat verkoeling te bieden en ook menig baasje maakt gebruik van deze douche zodat er al snel een klein waterballet ontstaat. Sasha heeft het niet zo op water; ze haalt haar neus op voor de sloot, rent weg bij elke golf op het strand en heeft ook hier de kunst van het ontwijken al snel onder de knie. Met enige drang lukt het dan toch haar onder de straal te manoeuvreren en dan blijkt deze verkwikking een goede uitwerking te hebben. Met een wat korter parcours en iets wat langere rustpauzes, springt de opgeladen zwarte draak zonder enige moeite over de hoge hindernissen en lijkt ze zelfs de slalom een klein beetje onder haar knietjes te krijgen.

Omdat het zonnetje flink broeit en we toch van onze trouwe viervoeters het nodige eisen, worden springhindernissen afgewisseld met drinken en een flinke douche. Zo slim als ze is heeft mijn diva deze routine snel door en nog behendiger dan ze de behendigheidshindernissen neemt, weet ze de straal verkoeling steeds vakkundig te ontwijken.

Na een aantal rondes besluiten we de stopwatch eens in de strijd te gooien en ontstaat de mogelijkheid snelheid en behendigheid te vergelijken en zorgt de concurrentie plotseling voor een nieuwe impuls.

Met een bijna volgroeide kostganger in mijn buik ga ik de strijd aan en het lijkt er op dat we het met zijn drietjes nog niet eens zo heel gek doen. Met twee keer zo korte pootjes en twee keer gewicht voor moeders lopen we een redelijke tijd en als je die tijd eerlijkheidshalve door drieën zou delen doen we absoluut niet onder voor de snelste van de groep.

Dat behendigheid bij zesentwintig graden zijn tol eist hoef ik vast niet uit te leggen maar na een verfrissende douche voor mij en mijn diva, zitten we toch heerlijk in de tuin uit te puffen. Het lijkt er op dat we de laatste les nog gaan halen en al had ik me voorgenomen af te haken zodra het niet meer ging; voor de eer ga ik door tot het einde en mag ik straks trots zijn op een geslaagd seizoen behendigheid!

2 Reacties op “Hittebestendig

Geef een reactie

