gezocht: C4

Wie denkt dat we in Nederland de rechten van onze kinderen goed weten te beschermen, kan wel eens bedrogen uitkomen.

                                                                                                                                       

Na ruim een jaar alle wegen bewandeld te hebben, zo’n beetje elke instantie te hebben aangeschreven, advocaten, het juridisch loket, gesprekken met de schoolarts en een hele lange adem lijkt het einde in zicht te komen als ik via de schoolarts eindelijk denk de juiste verwijzing te krijgen naar een traject waarbij ook de vader van mijn meisje verplicht gesteld wordt om mee te werken. Er volgt een intakegesprek en er worden afspraken gemaakt. Vol goede moed en met een frisse hap adem groeit mijn hoop op een goede oplossing voor de veiligheid van mijn kind.

Met mijn adem ingehouden wacht ik het beloofde telefoontje af. Als ik niks hoor, adem ik door en laat een boodschap achter met het verzoek contact met mij op te nemen en uiteindelijk belt maatschappelijk werk me twee weken na de afgesproken datum met de mededeling dat er een nieuw traject wordt opgestart waarin ik geacht wordt mezelf eerst te verantwoorden omdat ze van mening zijn dat ik teveel gefocust zou zijn op de onverantwoordelijke acties van mijn ex. Dat dit traject waarschijnlijk maanden zal duren en nog meer van mijn energie vraagt is blijkbaar niet belangrijk; dat ik al een jaar probeer duidelijkheid te creëren over de toekomst van mijn kind en al mijn spaargeld al heb gespendeerd aan alternatieve oplossingen en ik aan het einde ben van mijn lange adem, wordt gewoon van tafel geveegd.

Als ik niet meewerk ben ik geen goede moeder want als ik niet bereid ben aan mezelf te werken willen ze haar vader niet aanspreken op zijn fouten en ja, als dat betekent dat ik voor mijn bevalling nog niks geen duidelijkheid heb mag ik daar niet over klagen omdat ik vooruit moet kijken en fouten uit het verleden niet mag aanhalen….

Dit alles, midden in de H&M met tranen van woede in mijn ogen terwijl ik net een mooi lingeriesetje aan het uitzoeken was om te vieren dat ik vandaag eindelijk weer wat moois mag dragen en mijn nieuwe tepels mag bewonderen

Nu vraag ik jullie: als ik dan boos reageer,krijg ik het verwijt dat ik me teveel aangevallen voel en me niet zo druk moet maken om onbelangrijke dingen en dit verwijt komt van een dame die misschien drie maanden geleden haar spw heeft gehaald maar wel weer een notitie maakt van mijn reactie. Heeft iemand nog ergens een restantje C4 liggen om op een aantal strategische plaatsen aan te brengen?

Geef een reactie

