kamperen

Met een aantal jaartjes op de teller, een zeer groot onderhoud  achter de rug en de nodige bezoekjes aan de plaatwerkerij van het ziekenhuis is het dragen van een nieuwe inzittende, een nieuwe bewoner van mijn lichaam, af en toe een behoorlijke opgave.

Mijn carrosserie is behoorlijk in omvang toegenomen en als een echte oude wagen, draag ik mijn last af en toe met moeite en loopt mijn temperatuur bij tijd en wijle behoorlijk hoog op. Het gezegde “krakende wagens leven het langst” is op dit moment op mij wel van toepassing dus kraak ik er vrolijk op los maar neem de nodige rust en gooi mijn kacheltje af en toe omhoog om een beetje stoom af te blazen als de metertjes weer in het rood dreigen te lopen. Op de vraag of die enorme buik wel normaal was kwam de verloskundige met de simpele vergelijking  van een klap-caravan die nu eenmaal makkelijker uitklapt voor een tweede bewoner en met die wijsheid in mijn achterhoofd trek ik mijn sleurhutje nu voort, op weg naar zijn definitieve bestemming.

Het moet aardig vertoeven zijn daar in het donker want deze bewoner heeft de laatste tijd de gewoonte ontwikkeld zijn ochtendgymnastiek op de meest ongelukkige tijdstippen uit te voeren en laat zich regelmatig gelden als het kraken van mijn wielen hem wakker maakt.

Dat de binnenkant van deze caravan kleiner is dan de enorme buitenkant doet vermoeden blijkt wel als de bewoner af en toe besluit dat het behoefte heeft aan meer ruimte en de bijgeleverde, toch al wat krappe, beenruimte benut om zijn beentjes even flink te strekken. Dit laatste dan wel het liefst richting het waterreservoir met als gevolg een behoorlijke druktoename in het koelsysteem, waarbij de overdruk dwingt tot ontlasting van de blaas en dan wel het liefst rond de klok van slaaptijd.

Het is nog een kwestie van weken voordat deze bewoner zal besluiten dat deze caravan toch echt te klein begint te worden maar voorlopig is zijn definitieve verblijf nog in aanbouw en geniet hij van de warmte en gezellige inrichting van zijn tijdelijk onderkomen omdat dit misschien niet blinkt van luxe en nieuwste snufjes waarmee sommige caravans tegenwoordig worden uitgevoerd maar wel gevuld is met liefde en staat op een gewoon gezellige familiecamping waar hij altijd van harte welkom zal zijn en zijn hele leven met plezier naar terug zal keren omdat hij daar de liefde krijgt die hij verdient.

Geef een reactie

