5 oktober 2007

Je zou verwachten dat het roze lintje in nederland en de rest van de wereld een redelijk bekend symbool is, Pink Ribbon is uitgegroeid tot een ietwat commerciële en enigzins overdreven glamour-stichting (begrijp me niet verkeerd, ik juig elk initiatief toe, zeker Pink Ribbon maar de commercie is soms ook confronterend…)en zeker in de maand oktober zie je het lintje regelmatig terug….Tijd om de proef op de som te nemen: Omdat ik tijdens de anderhalf jaar operaties, chemo en andere behandelingen van mijn collega’s niet al teveel steun heb mogen ontvangen (2 kaartjes in 18 maanden, 7 operaties, 5 kuren, 1 moeder verloren, 2 verjaardagen, en 1 huwlijk) besloot ik deze week een beroep op ze te doen en heb ik een aantal roze lintjes aangeschaft en mijn collega’s verzocht deze te dragen. Dit verzoek maakte nogal wat discussies los, zo wilde de één graag meewerken, was de ander niet op de hoogte van de betekenis en waren er zefs enkele die ook na een uitgebreide uitleg nog steeds niet bereid waren het lintje te dragen, uit angst voor reacties van de anderen. Eigelijk was ik niet echt verbaasd, de steun kwam als altijd uit de bekende hoek en de angst van de "weigeraars" kwam mij wel bekend voor, tenslotte hebben die altijd een bepaalde angst getoont en nooit de moeite genomen oprecht aan me te vragen hoe het met me ging.

Het hele expiriment heeft precies 1 dag geduurd, daarna wilden de meeste weer terug naar "normaal" ,zouden ze er ooit bij stil hebben gestaan dat mijn leven nooit meer normaal zal worden?

Al met al een goede test, leer uw collega’s kennen én een manier om een discussie te starten en een saaie dag wat op te leuken :-d

Geef een reactie

